شهردار آبادان در اولین نشست با سازندگان ساختمان : سازندگان موجب رونق اقتصادی شهر و تبدیل سرمایه های راکد به مولد هستند / طی ۵ ماه بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع از شهر را آسفالت کرده ایم

شهردار آبادان در اولین نشست با سازندگان ساختمان : سازندگان موجب رونق اقتصادی شهر و تبدیل سرمایه های راكد به مولد هستند / طی ٥ ماه بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع از شهر را آسفالت کرده ایم

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، یاسین کاوه‌پور در نخستین نشست با سازندگان ساختمان در شهر آبادان، با تشریح اقداماتشهرداری طی هفت ماه گذشته، اظهار کرد: پس از حادثه تلخ متروپل وضعیت شهرداری و شهر آبادان دچار آشفتگی شده بود، اما باتوجه به اینکه در ماه های پایانی سال کار خود را رسما آغاز کردم، می طلبید سر و سامان اولیه‌ای به وضعیت مجموعه شهرداری و شهرآبادان بدهیم.

شهردار آبادان افزود: در جهت عمران و آبادی شهر نشست‌های مختلفی را با مسئولین شهری، استانی و کشوری برگزار کردیم و باتوجهبه تجربیات و تخصص کاری قبلی که در مجموعه شهرداری داشتم نگاهم به شهر آبادان نگاه ویژه ای بوده و هست.

وی با اشاره به ریل‌گذاری فعالیت‌ها‌‌ی حوزه های مختلف در شهرداری آبادان، تصریح کرد: مدیران مناطق و سازمان‌ها به ویژه معاونتشهرسازی مکلف شده‌اند بسیاری از موضوعات را رفع و رجوع کنند.

کاو‌ه‌پور، تاکید کرد: ملک‌های دارای پروانه ساختمان و خالی از سکنه و همچنین سازندگان ساختمان در این شهر از پرداخت عوارضپسماند معاف‌اند و این مسئله به مدیران مناطق و سازمان پسماند ابلاغ شده که وصول چنین عوارضی ممنوع است و اگر جاییاشتباهی انجام شده، حتما می بایست اصلاح صورت بگیرد.

شهردار آبادان با بیان اینکه انباشت زباله‌ها و نخاله‌های شهری نه تنها در شأن شهر آبادان بلکه در شأن یک روستا هم نبود، گفت: خوشبختانه اکنون با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفت وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های شهری خوب شده است.

وی به وجود فساد در بحث رفت و روب و ماشین آلات شهرداری آبادان اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه ۲ فساد یکی در حوزهپیمانکار و دیگری در بحث ماشین آلات وجود داشت، شهرداری آبادان حدود ۱۵ دستگاه خودروی حمل زباله داشت که همیشه ۶ یا هفتدستگاه خراب بودند، اما اکنون ما مجموعه را یکپارچه کردیم و یک پیمانکار توانمند را به خدمت گرفتیم.

کاوه‌پور، ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ دستگاه خودرو حمل زباله در ۲۳ شیفت کاری فعال شده است، ضمن اینکه در بحث جمع‌آورینخاله نیز چند پیمانکار اضافه شدند تا شهر از این وضعیت خارج شود.

وی عدم توجه و اهمیت به نگهداشت شهری را یکی از علل آشفتگی‌ در مجموعه شهرداری این شهر دانست و بیان کرد: از آذرماه سالگذشته تا کنون بیش از سه هزار باکس زباله تهیه و در نقاط مختلف شهر جانمایی شده است و هر تعداد دیگر نیاز باشد به مدیرانمناطق ابلاغ کردیم که خریداری کنند.

شهردار آبادان، به سرقت و آتش زدن باکس‌های زباله در این شهر اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه به کرات شاهد این اتفاق در سطحشهر هستیم اما معتقدیم که باید وضعیت آبادان بهتر از قبل شود و ایده‌آل باشد تا رضایت شهروندان جلب شود.

کاوه‌پور به کاشت گل‌های فصلی در سطح شهر آبادان نیز اشاره کرد و اذعان داشت: یکسری گل‌ها مخصوص فصل‌های بهار و تابستانهستند که در ایام عید نوروز گل‌های بهاری را کاشتیم و اکنون نیز در حال کاشت گل‌های تابستانه هستیم ضمن اینکه کاشت درختچه‌هایگل کاغذی و برهان گلی را در دستور کار قرار داده ایم اما برای رشد و شکوفایی نیاز به زمان دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه های مختلف شهری و خدمت به شهروندان، ادامه‌دار خواهد بود، گفت: در بحث فضای سبز، هرسدرختان، زیباسازی منظر شهری اقداماتی صورت گرفته و قصد داریم در محلات مختلف سطح شهر، فعالیت‌ها را به صورت متوازن انجامدهیم.

شهردار آبادان، بر ضرورت توسعه متوازن اقدامات عمرانی شهرداری در مناطق مختلف سطح شهر تاکید کرد و گفت: اکنون پنج اکیپعمرانی در سطح شهر آبادان به منظور اجرای پروژه روکش آسفالت فعال هستند و به زودی فعالیت عمرانی در دیگر مناطق نیز پس ازانجام تشریفات قانونی آغاز خواهد شد.

کاوه پور با بیان اینکه آسفالت متعلق به مردم و بیت المال است، ادامه داد: برخی از معابر را به دلیل اعلام دستگاه‌هایی همچون آبفا،مخابرات، گاز ونمیتوانیم آسفالت کنیم.

وی از تعریف یکصد پروژه عمرانی تا پایان سال جاری برای شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه با تعامل سازنده و بسیارخوبی که میان فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری صورت گرفته، امسال پروژه های بسیار خوبی را برای شهرآبادان در نظر گرفته‌ایم که برخی از آنها در حال اجرا هستند و برخی دیگر به زودی پس از تشریفات قانونی اجرایی خواهند شد.

شهردار آبادان به بدهی یک‌هزار میلیاردی، بسته بودن حساب‌ها، توقیف املاک و دیگر مشکلات شهرداری آبادان اشاره کرد و عنوانداشت: عملا یک شهرداری ورشکسته ای را تحویل گرفتم، اما با استعانت از خداوند متعال و زحمات بسیار زیاد همکارانم و همچنینهمدلی، همفکری و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، ضمن اینکه برای رونق تک تکمحلات مختلف آبادان برنامهریزی کرده‌ایم.

کاوه پور با اشاره به تخفیفات عوارض ساخت و سازها در شهر آبادان، گفت: اگر رونق خوبی در شهر صورت بگیرد سازندگان دیگردغدغه‌ای برای پرداخت عوارض نخواهند داشت، لذا در این زمینه نیز با همفکری اعضای شورای شهر برنامه ریزی کردیم تا شرایطیمحیا شود و رونق مناسب و مطلوبی برای این شهر به ویژه در محلات بافت فرسوده رخ دهد.

وی به ایجاد جذابیت شهری نیز اشاره کرد و ادامه داد: یک سری پروژه‌ها در این زمینه در حال اجراست، در این زمینه فعالیتمان را برروی ساحل سازی رودخانه‌های اروند و بهمنشیر گذاشته ایم، فاز نخست پروژه ساحل اروند که از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده بود را بهمرحله بهره‌برداری رساندیم و اکنون در حال اجرای فاز دوم آن به طول ۵۰۰ متر هستیم، ضمن اینکه ۱۵۰۰ متر دیگر توسط منطقه آزاد وپالایشگاه اجرایی خواهد شد.

شهردار آبادان از پیگیری برای جذب اعتبارات استانی و ملی خبر داد و بیان کرد: پروژه احداث پارک های آبی و برفی را در قالب طرحهای سرمایه گذاری تعریف کردیم و به زودی تشریفات قانونی آن را اجرایی خواهیم کرد. همچنین در بحث توسعه ورزش نیز اقداماتی راانجام داده‌ایم.

کاوه پور بیان کرد: علاوه بر این اقدامات نیز ما پروژه ایجاد باغ پرندگان گرمسیری را در دستور کار داریم که به زودی سرمایه‌گذار آنجذب و فعالیت خود را آغاز می کند. ضمن اینکه بدنبال جذب اعتبار برای احداث چندین پارک و بوستان هستیم، البته احداث سه پارککلنگ زنی شده است و افزایش سرانه فضای سبز را در دستور کار قرار داده‌ایم. علاوه بر این نیز به دنبال بازسازی ۱۰ پارک در شهرآبادان هستیم.

شهردار آبادان توجه به اقتصاد شهری را عامل رونق شهر دانست و بیان کرد: باید با اتحاد، انسجام، همدلی، همکاری و حمایت همهجانبه موجب رونق اقتصادی در شهر آبادان شویم و شهرمان را مجدد احیا کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه احداث کندرو میدان ثامن تا پل ایستگاه ۱۲، خاطر نشان کرد: اعتبار این پروژه ۱۱۰ میلیارد ریال براوردشده است، این کندور به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۸ متر احداث خواهد شد. همچنین کارخانه ۱۲۰ تنی تولید آسفالت را خریداری کرده‌ایمو به زودی کارهای نصب آن انجام می شود که طی سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاوه پور افزود: طی پنج ماه ۳۰۰ هزار مترمربع از شهر آبادان را آسفالت کرده ایم. ضمن اینکه در برخی از نقاط شهر عملیات آسفالتبا مشارکت شهرداری و شورای شهر، منطقه آزاد و قرارگاه خاتم الانبیاء، پالایشگاه و اداره بندر در حال اجراست.

شهردار آبادان گفت: در بحث روشنایی نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ پروژکتور در پارک‌های فاقد روشنایی سطح شهر آبادان نصب شدهاست.

وی با بیان اینکه به دنبال بحث ممیزی هستیم، یاد آور شد: امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد تا سازندگان با سهولت بیشتری برایدریافت مجوز به شهرداری مراجعه کنند.

کاوه پور گفت: طرح تفصیلی از طریق سازمان منطقه آزاد به عنوان حاکمیت تهیه شده است، قانونی بوده که در سال ۹۵ به شورای شهرارجاع شود تا در شورا مصوب و سپس اجرایی گردد.

شهردار آبادان بیان کرد: در بحث کاربری ها نیز چنانچه مشکلی وجود داشته باشد به شرط صدور پروانه این مجوز را صادر خواهیمکرد، در این زمینه مصوبه‌ در کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی کشور وجود دارد البته اینجا در منطقه آزاد اروند کمیسیون ماده٨ است که برای پروانه های صادر شده و یا آنهایی که مرغوبیت بهتری دارند مصوبه‌ای ابلاغ شده است تا مغایرت‌ها اصلاح شوند.

کاوه‌پور با بیان اینکه چندین سال کمیسیون ماده ٨ در این منطقه برگزار نشده بود، افزود: برخی از مشکلات ساخت و سازها باید در اینکمیسیون مطرح شود، به عنوان شهردار آبادان ۱۰۰ درصد در کنار سازندگان هستم. با پیگیری های انجام شده قرار است به زودیجلسه ماده هشت برگزار شود و در این کمیسیون حدود ۱۵ پرونده مطرح و طبق قانون نسبت به موضوع آنها تصمیم گیری شود.

وی همچنین به برگزاری نشست با نظام مهندسی اشاره کرد و اذعان داشت: هفته گذشته این نشست طی چند ساعت برگزار شد و دربحث مجری ذی صلاح، بیمه و دیگر مشکلات حوزه ساخت و ساز تبادل نظر صورت گرفت.

شهردار آبادان با بیان اینکه به رونق در حوزه ساخت و ساز نگاه ویژه ای داریم، گفت: از نظر اصولی و تخصصی باید برخی موارد رادنبال کنیم تا این رونق در این حوزه برای شهر آبادان به وجود آید.

کاوه پور از سازندگان به عنوان آبادگران شهر نام برد و گفت: سازندگان خدمتی که انجام می دهند برای آینده شهرداری است چراکهسرمایه‌های راکد شهر را به گردش مالی پایدار برای شهرداری تبدیل می کنند تا شهرداری بتواند بر اساس درآمدهای پایدار شهر رااداره کند.

وی با بیان اینکه برای سازندگان نباید محدودیت گذاشت، خاطر نشان کرد: سازندگان نیز باید نسبت به ایمن سازی ساختمان خوداقدامات جدی صورت دهند. یکی از نمادهای کشورهای اروپایی همین ساختمان های ۳۰ و ۴۰ طبقه است اما اصول ایمنی هم در آنهارعایت شده است.

شهردار آبادان حادثه متروپل را غم‌انگیر و تلخ عنوان کرد و بیان داشت: ما باید از این حادثه درس بگیریم و این تهدید را به فرصت تبدیلکنیم. در تدارک آن هستم کتابی در این زمینه بنویسم، در بحث موضوعات سویل ساخت متروپل به مسئله سازه آن اشاره شده اما دربحث مسائل شهری به آن پرداخته نشده است.

کاوه پور از مخالفت برای اخذ عوارض احداث پارکینگ خبر داد و تاکید کرد: شهرداری فقط عوارض حذف پارکینگ را اخذ می کند، ضمناینکه در بحث ساخت طبقات پارکینگ مازاد تخفیف عوارض اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: برای احداث پارکینگ مازاد از ۲۰ تا ٧٠ درصد به متقاضیان در کل عوارض پروانه ساختمان تخفیف داده می شود، لایحهای نیز تنظیم گردیده که به زودی به شورا ارجاع خواهد شد.

کاوه‌پور، آبادان را نخستین باغ شهر ایران و خاورمیانه در گذشته خواند و تاکید کرد: سازندگان می توانند در این حوزه هم فعالیت خوبیداشته باشند، آبادان که فقط دارای محله‌هایی مانند بریم و بوارده نیست بلکه محله‌های بکری برای این حوزه در شهر وجود دارد.

شهردار آبادان ایجاد باغ شهر را یک برند برای شهر آبادان دانست و بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد این جاذبه استفادهکرد تا این اتفاق در آبادان تحقق یابد.

وی ادامه داد: از لحاظ تخصص شهرسازی وقتی عملیات آپارتمان سازی در محله‌ای اجرا می شود باید از نظر جغرافیایی و توپولوژیشهری به موضوعاتی همچون جهت وزش باد و زیست محیطی توجه کرد.

کاوه پور گفت: از نظر کارشناسی، محلاتی همچون بریم ، دهکده بریم و هلال بریم باید به سمت باغ شهر بروند و کارهای مرتفع سازینباید در آنجا انجام شود.

شهردار آبادان وجود بازارهای مختلف در این شهر را یکی از مزیت‌های آبادان عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از دلایل حضور مسافرانو گردشگران در آبادان به دلیل وجود بازار‌های متنوع است، بر این اساس در نظر داریم با همفکری اعضای شورای اسلامی شهر بازارتجاری کنز‌ آبادان را راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: سازندگان نیز اگر تمایل به شرکت در این طرح داشتند با آنها همکاری خواهیم کرد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، کاوه پور در پایان گفت: به نوبه خودم،اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و پرسنل شهرداری ازتلاش ها و زحمات و تعاملات شما انبوه سازان و سازندگان و تلاشگران صنعت ساختمان تقدیر و تشکر مینمایم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین