روزنامه نسیم خوزستان از افزایش افسارگسیخته قیمت و نارضایتی والدین دانش آموزان گزارش می دهد ؛ هزینه نجومی سرویس مدارس

روزنامه نسيم خوزستان از افزايش افسارگسیخته قیمت و نارضايتي والدين دانش آموزان گزارش مي دهد ؛ هزينه نجومی سرویس مدارس

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، باتوجه به شرایط سخت زندگی به دلیل تورم افسارگسیخته، گرانی و … ‌اما دو یا سه برابر شدن هزینه سرویس مدارس دانش آموزان شوکی جدید برای والدین آن ها بود که میان هزینه‌های ثبت نام و تهیه کیف، کتاب، لباس و… حالا باید نگران سرویس مدرسه هم باشند، هزینه‌ای که بعضا نجومی هم می‌شود.

در این میان تحمیل هزینه های وحشتناک برای والدینی که بیش از یک فرزند دارند واقعا ظلم مضاعفی است که آنان باید حقوق ناچیز خود را فدای تحصیل بچه‌های خود کنند تا بتوانند فقط او را به مدرسه بفرستند، اما با این حساب و کتاب، بقیه مخارج برای رفتن به مدرسه چه می‌شود؟ آیا کسی برای این ظلم که‌تحمیل والدین شده جوابگو هست؟

برحسب برنامه ریزی که صورت گرفته امسال موضوع سرویس مدارس به سازمان تاکسیرانی های شهرها سپرده شده و اسما تعرفه ای بر مبنای فاصله مدرسه تا مکان سکونت دانش آموز نیز درنظر گرفته شده اما در سایه عدم نظارت اکثر رانندگان به آن بی توجهی می کنند و برخی موارد که خانواده ها معترض می شوند پیمانکار سرویس مدارس به والدین اینگونه می گوید: به زور برای فرزندتان سرویس پیدا کردیم و اگر با راننده توافق نکردید دیگر خبری از ماشین نیست!

پیرامون افزایش سرسام آور هزینه سرویس دانش آموزان، خانم شرافتی مادر سه دانش آموز دبستانی به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: بچه های من یتیم هستند من با دست فروشی میتوانم فقط هزینه خوراک آن ها را تامین کنم آیا این ظلم نیست که باید برای رفتن به مدرسه بچه هایم به راننده سرویس ماهی حدود دو میلیون تومان بدهم ما نمی دانیم حرف هایمان را به کی بگوییم درحالی که گوش شنوا برای شنیدن دردهایمان وجود ندارد!

وی بابیان اینکه دولت مدام توصیه به فرزند آوری میکند افزود: به نظر شما اگر قرار است برای تربیت و تحصیل حداقلی فرزندمان هزینه های نجومی پرداخت کنیم دیگر کسی میل به فرزند آوری خواهد داشت؟ پولی را که به هزار مکافات و بدبختی به دست می آورم باید اکثر آن را صرف هزینه سرویس مدارس کنم در حالیکه میتوانم این مبلغ را برای موضوعات مهمتر هزینه کنم.

آقای عبیات پدر یک دانش آموز سا‌کن منطقه پاداد اهواز در خصوص هزینه های سنگین سرویس مدارس نیز به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: مدرسه پسرم ۱۵ دقیقه دورتر از خانه ماست با این وجود من باید هزینه گزاف و‌ به ناحقی به سرویس مدرسه بدهم درحالیکه‌ در زمان گذشته ما کل مسیر مدرسه تا خانه را پیاده می‌آمدیم اما به دلیل مختلفی مجبوریم برای فرزندمان سرویس بگیریم، من یک کارمند عادی هستم حقوقم کفاف این همه هزینه ها را نمی کند.

وی ادامه داد: این هزینه های کمرشکن شوق تحصیل فرزندانمان را از ما گرفته و نگران اتمام ماه هستیم که نکند نتوانیم پول راننده را پرداخت کنیم این در حالی است که ما به خاطر درس و مدرسه فرزندمان از خورد و خوراک خودمان زده ایم تا شاید این فرزند بتواند تحصیل کند.

عبیات خاطرنشان کرد: میخواهم بدانم مقصر این ظلم و بی‌نظمی چه کسی است، چرا والدین دانش آموزان بخاطر بی تدبیری مسئولان باید کمرشان زیر بار این همه سختی، گرانی، تورم و حالا هزینه سنگین سرویس مدارس بشکند.

وی افزود: مقصر این افزایش دو سه برابری سرویس مدارس آموزش وپرورش است یا تاکسیرانی؟

آقای مولایی که پدر دو دانش آموز و کارمند شهرداری است نیز اینگونه در خصوص افزایش چند برابری هزینه سرویس مدارس امسال، به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان می گوید: من و همسرم کارمند هستیم و راهی به غیر از استفاده از سرویس مدرسه نداریم، ما دو فرزند دانش آموز داریم و بابت دو فرزندمان ماهانه بیش از ٢ میلیون تومان هزینه سرویس پرداخت می کنیم!

وی خاطرنشان کرد: برای من و خانمم که هر دو شاغل هستیم این هزینه خیلی سنگین است حالا شما فکر کنید خانواده ی دیگر یک نفر شاغل باشد یا اصلا بیکار باشد به نظر شما چگونه میتواند این هزینه را تامین و پرداخت نماید!

در این رابطه مدیر یکی از مدارس به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: امسال مدارس و آموزش و پرورش هیچگونه دخالتی در بحث سرویس مدارس ندارند.

سرکار خانم حردانی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث دو برابر شدن هزینه سرویس مدارس گردیده افزایش هزینه‌های تعمیرات خودرو، گرانی قطعات و …است که خود رانندگان نیز تحت فشارهای اقتصادی فروانی هستند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در سالی که مقام معظم رهبری (مد) آن را مهارتورم و رونق تولید نام گذاری کرده است و همواره بر فرزندآوری تاکید داشته است، افزایش هزینه های دو الی سه برابری زندگی از جمله سرویس مدارس آنهم در زمانی که قیمت بنزین تغییری نداشته است نشان از بی تدبیری و سوء مدیریت تصمیم گیران را نشان می دهد و برای مردم فرقی نمی کند که این سوء مدیریت کار آموزش و پرورش باشد یا تاکسیرانی شهرداری، مهم کنترل و کاهش هزینه های زندگی از جمله سرویس مدارس است لذا از آنجایی که ابتدای سال تحصیلی هستیم می طلبد مسئولان و متولیان برای کاهش دغدغه خانواده ها و زوج هایی که به فرزندآوری فکر می کنند برای حل این معضل چاره اندیشی کنند.

گزارشگر : امیری

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین