روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ جان حداقل ۲۰۰ هزار اهوازی در خطر است / لزوم ورود دادستان و معاون حقوق عامه به موضوع آتش زدن زباله ها در صفیره

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛  جان حداقل ۲۰۰ هزار اهوازی در خطر است / لزوم ورود دادستان و معاون حقوق عامه به موضوع آتش زدن زباله ها در صفيره

به گزارش خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان در چند وقت اخیر که هوای چندین شهر استان به واسطه فعالیت صنایع آلاینده به حد خطرناک رسیده است حالا آتش زدن زباله ها در سایت صفیره دردی به دردهای مردم خوزستان اضافه کرده و این موضوع سلامت جانی، روحی و روانی حداقل ۲۰۰هزار نفر از شهروندان را در معرض تهدید قرار داده است.

سوزندان شبانه زباله ها در سایت صفیره بویژه در روزهای پنچ شنبه و جمعه به اوج خود رسیده اما از ورود سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و استانداری خوزستان خبری نیست پس ضرورت دارد طبق قانون دادستان اهواز یا معاون حقوق عامه ایشان به عنوان مدعی العموم به این ماجرای خطرناک مداخله کند.

سلامت شهروندان موضوعی مهم و حیاتی می باشد و برای مسئولان از جمله استاندار خوزستان که بالاترین مقام دولت در استان است باید مهم باشد، پیگیری این موضوع برای مدیران سازمان حفاظت محیط زیست باید از اوجب واجبات باشد، دفاع از سلامت مردم برای نهادی همچون دانشگاه جندی شاپور اهواز که متولی سلامت جامعه است باید ضروری باشد اما متاسفانه تا امروز این ارگان ها در برخورد و جلوگیری از آتش زدن زباله ها در سایت صفیره کوتاهی کرده اند و باید بدانند در صورت ورود دستگاه قضا حتما به عنوان متولی بازخواست می شوند.

خالد حزباوی یکی از شهروندان در این خصوص به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: مناطقی که به سایت صفیره نزدیک هستند هر روز وضعیت اسفناکی را تجربه می کنند.

وی افزود: از مسئولین امر تقاضا دارم این قضیه را پیگیری کنند چون سلامت شهروندان به دلیل این معضل در معرض خطر واقعی قرار دارد.

رباب خنافره نیز در خصوص وضعیت آتش زدن زباله ها در صفیره به خبرنگار روزنامه نسیم می گوید: به واسطه این داستان، اهالی اکثر مناطق که در مجاورت سایت صفیره قرار دارند به بیماری های عجیب و قریبی دچار شدند و کسی هم پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: جایی نمانده که مراجعه نکرده ایم انتظار داریم قبل از اینکه به واسطه آتش زدن زباله ها با بیماری های لاعلاج بمیریم مسئولان از جمله دادگستری اهواز فکری به حالمان کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، انتظار می رود این روزها که سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و استانداری به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند دادستان محترم اهواز یا معاون حقوق عامه ایشان که همواره در دفاع از حقوق شهروندان، کارنامه قابل قبولی را داشته اند با عوامل و مدیرانی که در این ماجرا ترک فعل می کنند برخورد قاطع نمایند.

گزارش : ن. امیری

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین