روزنامه نسیم خوزستان از نگرانی خانواده ها و سوء مدیریت مسئولان گزارش می دهد ؛ سلامت شهروندان را مثل دولت روحانی به مسائل سیاسی استان گره نزنید و اعلام تعطیلی ها را به آخر شب موکول نکنید

روزنامه نسيم خوزستان از نگراني خانواده ها و سوء مديريت مسئولان گزارش مي دهد ؛  سلامت شهروندان را مثل دولت روحاني به مسائل سياسي استان گره نزنيد و اعلام تعطيلي ها را به آخر شب موكول نكنيد

آلودگی هوا در کنار تمامی مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده، به جهت بی تدبیری مسئولان استان تبدیل به یک معضل زجرآور و مشمئز کننده برای خانواده ها شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، طی روزهای اخیر پدیده آلودگی هوا دوباره میهمان خوزستان شده و نفس کشیدن را برای شهروندان سخت کرده و روزانه صدها نفر را راهی مراکز درمانی کرده است.

آلودگی هوا در کنار تمامی مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده، به جهت بی تدبیری مسئولان استان تبدیل به یک معضل زجرآور و مشمئز کننده برای خانواده ها شده است.

در چند روز اخیر که “سامانه پایش کیفیت هوا” آلودگی هوای شهرهای خوزستان را نشان می داد اما به واسطه سوء مدیریت و تزلزل در تصمیم گیری های مسئولان استان، شاهد کوتاهی در اعلام تعطیلی مدارس و ادارات بودیم.

در خوزستان کمتر کسی وجود دارد که به دلیل فعالیت شرکت های نفتی و صنعتی آلاینده، سوزاندن زباله ها و آتش زدن زمین های کشاورزی، مشکل ریوی یا تنفسی نداشته باشد اما در این بین کودکان و مخصوصا دانش آموزان بیش از پیش در خطر قرار دارند.

در عصر فعلی تشخیص آلودگی هوا به واسطه سامانه های پیشرفته که در اختیار سازمان هواشناسی قرار دارد کار آسانی است البته آلودگی هوا در خوزستان به قدری واضح است که مردم عادی هم می توانند شاخص تقریبی آلودگی هوا را حدس بزنند!

در این میان علیرغم هشدارهای هواشناسی به مسئولان، متاسفانه شاهد تعلل و بی تدبیری مدیران تصمیم گیر در اعلام تعطیلی مدارس و ادارت هستیم به نحوی که این تاخیر در اعلام تعطیلی استرس و مشکلات عدیده ای را برای خانواده ها، دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس به وجود آورده است.

آیا از سلامت شهروندان جامعه و مخصوصا آینده سازان این کشور چیزی بالاتر وجود دارد آیا مسئولی که برای چنین مواقع حساس و بحرانی منصوب شده تا تصمیم صحیح را بگیرد به سلامت مردم نگاه می کند! آیا مسئولان خودشان را در زمان گرفتن تصمیم صحیح، جای خانواده ها می گذارند؟

با توجه به وضعیت بحرانی جمعیت در کشورمان و اقدامات گسترده دولت برای تشویق خانواده ها در فرزندآوری، تعلل مدیران در حفظ سلامتی شهروندان بالاخص دانش آموزانی که آینده ساز این مملکت محسوب می شوند و قرار است پدر و مادرهای نسل های بعدی باشند پذیرفتنی نیست.

با تجربه ای که مردم خوزستان در این فصل دارند، مشکلات عدیده ای از جمله آلودگی های هوا و آغاز موج نفس تنگی، شروع آبگرفتگی های معابر و خیابان ها و … در انتظارشان است به همین منظور از مسئولان استان از جمله استانداری خوزستان، مدیرکل بحران، حفاظت محیط زیست، فرمانداران و سایر مدیرانی که موظف به حفاظت از جان و سلامت مردم از جمله دانش آموزان، معلمان، کارگران و کارمندان هستند کوچکترین کوتاهی ننموده و اعلام تعطیلی را در ساعتی که مردم خواب بوده موکول نکنند و سلامت مردم شریف خوستان را مثل دولت روحانی به مسائل سیاسی استان گره نزنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ضرورت دارد دادستان ها به عنوان مدعی العموم و استاندار خوزستان برای حفاظت و تضمین سلامت نسل فعلی و آینده به این موضوع ورود کرده تا با مدیرانی که احتمالا در این ماجرا ترک فعل می کنند برخورد جدی نمایند.

گزارش: امیری

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین