دستگیری شیاد کودک آزار در فضای مجازی

دستگیری شیاد کودک آزار در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری شیادی که در فضای سایبری از کودکان سؤاستفاده می‌کرد، خبر داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در خصوص این خبر توضیح داد: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان به این پلیس، شاکی مدعی شد شخصی در فضای مجازی اقدام به تهدید و آزار و اذیت جنسی علیه فرزند وی می کند.

وی افزود: بخاطر اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و جمع آوری ادله دیجیتال، طی یک عملیات پلیسی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، فرد شرور شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم سابقه پرونده با موضوعات مشابه در این زمینه داشته، ادامه داد: متهم پس از مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، به جرم خود اعتراف کرد و توضیح داد که از طریق فضای مجازی، اعتماد کودکان را به خود جلب و با تهیه فیلم از قربانیان، از آنان برای اهداف شوم بعدی خود سؤاستفاده میکرد. در نتیجه متهم به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی گردید.

سرهنگ حسینی با تاکید بر جرم بودن کودک آزاری و پیگیری موضوع از سوی پلیس، خاطرنشان کرد: پلیس به عنوان مجری قانون، در راستای حمایت از حقوق کودکان با کسانی که اقدام به صدمه و اذیت آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی آن می کنند برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتا خوزستان یادآور شد: کاربران در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین