روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای معضل چراغ های زنون چاره اندیشی کند!

روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛  پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای معضل چراغ های زنون چاره اندیشی کند!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شب‌ها هنگام رانندگی در جاده با خودروهایی مواجه می‌شویم که نور بسیار زیاد از چراغ‌ آنها ساطع و منجر به کوری موقت راننده مقابل می‌شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شب‌ها هنگام رانندگی در جاده با خودروهایی مواجه می‌شویم که نور بسیار زیاد از چراغ‌ آنها ساطع می‌شود که چند برابر نور چراغ‌های معمولی است که قطعا با استفاده از ترانس زنون تولید شده است.

چراغ زنونی که برخی رانندگان خوزستانی برای خودروها نصب می‌کنند علیرغم اینکه از سوی پلیس اقدامی غیر قانونی محسوب می شود، دید راننده طرف مقابل را نیز به حداقل ممکن رسانده و منجر به کوری موقت راننده مقابل می گردد و به همین خاطر عواقب جبران‌ناپذیری را برای رانندگان در جاده های استان به همراه دارد.

با توجه به اینکه استفاده از چراغ‌های زنون برای رانندگان مقابل بسیار آزاردهنده است و موجب حادثه‌های تلخ می‌شود لذا باید پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان و مجموعه پلیس راه استان برای رانندگانی که اقدام به نصب چراغ‌های زنون می کنند جریمه‌ای در نظر بگیرد.

علیرضا طاهری یکی از شهروندان مسجدسلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: بیشتر جوانان چراغ‌های زنون نصب می‌کنند و متوجه نمی‌شوند که شب‌ها هنگام استفاده از این چراغ‌ها چگونه موجب آزار رانندگان مقابل می‌شوند و به دلیل نور زیاد و خیره کننده، احتمال انحراف خودرو یا تصادف در جاده وجود دارد.

وی در ادامه با غمی که در چشمانش موج زد گفت: برادر زاده‌ام سال گذشته به خاطر استفاده راننده مقابل از چراغ‌های زنون و نداشتن دید کافی تصادف کرد و فوت شد.

طاهری تاکید کرد: از پلیس راه خوزستان خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با رانندگانی که چراغ زنون نصب کرده اند، هستیم.

جوان خرمشهری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: استفاده از چراغ‌های زنون به دلیل کاهش دید راننده مقابل، خلاف قانون است اما تاکنون هیچ برخوردی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: اگر پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه سنگینی برای نصب چراغ ‌های زنون در نظر بگیرد، راننده‌ها از نصب این چراغ‌ها امتناع می‌کردند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه آمار تصادفات در جاده های خوزستان بالاست و یکی از علل حوادث تلخ جاده ای همین چراغ های کور کننده است می طلبد مجموعه پرتلاش پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان و پلیس راه استان هرچه سریعتر برای معضل چراغ های زنون چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین