روزنامه نسیم خوزستان از نگرانی والدین نورسیده ها گزارش می دهد ؛ شیر خشک نایاب و گران شده است

روزنامه نسیم خوزستان از نگرانی والدین نورسیده ها گزارش می دهد ؛  شیر خشک نایاب و گران شده است

کمبود و افزایش قیمت شیر خشک در ماه‌های اخیر بیش از پیش موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، داروخانه های کلانشهر اهواز را یکی پس از دیگری به دنبال شیر خشک می‌رفتم اما متاسفانه برند شیرخشکی که من و خیلی از پدر و مادرها میخواستیم را نداشتند در میان راه فکر میکردم ای کاش برند دیگری را برای نوزادم انتخاب می‌کردم اما زمانی که به داروخانه‌ای در منطقه گلستان رسیدم برخی از مراجعه‌کننده‌ها نیز به دنبال شیرخشک با برندهای دیگر هستند.

بنابراین موضوع کمبود یک نوع شیرخشک نبود و خیلی از خانواده‌ها همانند من بین داروخانه‌های شهر سرگردان شده اند.

شیرخشک به یک کالای نایاب تبدیل شده بود. به داروخانه دیگر در مسیر مراجعه کردم که گفتن با ارائه کدملی شیرخشک می‌دهند نفس راحتی کشیدم که نوزاد شش ماهه‌ام بیشتر از این گرسنگی نمی‌کشد.

موضوع جالب است که چرا زمانی که دولت تشویق به ازدواج و فرزندآوری می‌کند باید چنین اتفاقی بیفتد! چرا تنها ماده غذایی نوزادان و بدیهی‌ترین نیاز نوزاد باید نایاب شود!؟ آیا در موضوع حیاتی شیرخشک نیز پای مافیا در میان است!

علاوه بر کمبود و نایاب شدن، افزایش قیمت شیر خشک در ماه‌های اخیر بیش از پیش موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

با توجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی بسیاری از خانواده‌ها مجبور شده اند برای کمبود شیر خشک مورد نیاز فرزندان خود، هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

دولت برای حل این مشکل اقدام به سهمیه بندی شیرخشک کرد و خانواده‌ها تنها با ارائه کدملی نوزاد می‌توانند شیرخشک خریداری کنند.

اما با این راه حل نیز مشکل کمبود شیر حل نشد و علاوه بر آن افزایش قیمت شیرخشک مزید بر نگرانی و دغدغه خانواده‌ها شد.

خانم براتی مادر نوزاد ۸ماهه در گفتگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان از کمبود شدید شیرخشک «نان» در چند ماه اخیر گلایه کرد و گفت: از تیرماه تاکنون گاهی مجبور شده‌ام شیرخشک را به قیمت دو برابر تهیه کنم؛ چون فرزندم فقط همین نوع شیر خشک را استفاده می کند.

آقای حیدری که فرزندان دوقلو دارد نیز گفت: چطور با حقوق کارگری شیرخشک را با قیمت‌های چندبرابر تهیه کنم آن هم برای دو نوزاد که یکی برند «نان »به دستگاه گوارشش می‌سازد و دیگری «آپتامیل»؛ از مسئولان خواستار رفع سریع‌تر این مشکل هستیم.

به طرف جوان دیگری که با صدای بلند در داروخانه از اتفاقات ضد و نقیض گله میکرد که چرا تشویق به ازدواج و فرزند آوری می‌کنید اما امکانات لازم را برای جوانان فراهم نمی‌کنید، رفتم و از او خواستم مشکل خود را باز گو کند: من جوان ۲۷ ساله هستم که با بساطی میوه و تره بار کنار خیابان خرج خانواده‌ام را درمی‌آورم با هزار مشکل توانستم وام ازدواج را بگیرم، اکنون نیز که بچه دار شدم باید از این داروخانه به آن داروخانه به دنبال شیر خشک باشم آیا این انصاف است که زندگی را هر روز بر ما سخت و سخت‌تر کنند!؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به توصیه های بزرگان نظام به فرزند آوری اکنون این سوال مطرح است که به گفته پدر و مادرانی که این روزها سرگردان یافتن ابتدایی‌ترین نیاز فرزندشان یعنی شیرخشک هستند؛ آیا احتکار این محصول و تعلل متولیان امر، در برطرف نمودن این مشکل کار قابل قبولی است؟ از مسئولان غذا و دارو استان انتظار می رود فکری به حال مشکل کمبود و گرانی شیر خشک کنند.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین