روزنامه نسیم خوزستان از دلیل اعتیاد برخی جوانان به کافه ها گزارش می دهد ؛ ترکیب سمی

روزنامه نسيم خوزستان از دليل اعتياد برخي جوانان به كافه ها گزارش مي دهد ؛ ترکیب سمی

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، امروز قهوه در برخی از قهوه فروشی ها با افزودن مواد مخدر و قرص ترامادول دستکاری شده تا گیرایی بالایی پیدا کرده و مشتری های بیشتری برای خود جذب کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به فرهنگ و رسوم عشایر حاضر در استان مصرف قهوه یک رسم دیرینه است اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر کافه‌ها در سطح شهر و استقبال جوانان از قهوه هستیم.

مردم به دنبال قهوه‌ای هستند که تازه دم و خوشمزه باشد. برخی کافه‌ها به ارائه قهوه‌ای از بهترین دانه‌های قهوه با روش‌های دم‌آوری با کیفیت می‌پردازند.

با علم بر اینکه کافه‌ها تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ و اقتصاد محلی دارند اما در این حین برخی افراد در خیابان‌ها به فروش قهوه، اسپرسو و دیگر نوشیدنی‌ها می‌پردازند و بعضا در برخی دکه های قهوه فروشی مشاهده شده که متادون در آب قهوه ریخته تا گیرایی قهوه بالا رفته و مشتری های همیشگی برای خود جذب کنند و این مباحث در برخی از دکه های خیابانی مشاهده شده است.

امروز قهوه در برخی از قهوه فروشی ها با افزودن مواد مخدر و قرص ترامادول دستکاری شده تا گیرایی بالایی پیدا کرده و مشتری های بیشتری برای خود جذب کنند.

به دلیل افزایش مصرف قهوه اکنون در هر کوچه و خیابان و حتی در میز سوپرمارکت ها رایج شده که یک دستگاه قهوه ساز وجود داشته و قهوه می فروشند.

با توجه به آثار مخرب مواد افزودنی به قهوه‌ و به خطر افتادن سلامت جوانان لذا خانواده ها باید هوشیار باشند، تمایل به خوردن قهوه به صورت روزانه و مداوم توسط فرزندان از این مراکز ممکن است زنگ هشداری برای جوانان باشد به دلیل اینکه، برخی از دکه‌ها و این مراکز اکثرا توسط افراد مساله دار اداره می شوند و جهت جذب مشتری اقدام به این کار کثیف می کنند.

یاسر واجدی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره مصرف قهوه گفت: مصرف قهوه زیادی ندارم اما به صورت اتفاقی از مغازه‌ای در سه راه ترمینال خرمشهر اسپرسو خریدم و پس از بیست دقیقه حال عجیبی به من دست داد و آرامش نداشتم و به مدت یک هفته از مطبی به مطب دیگر و از بیمارستانی به بیمارستان دیگر مراجعه میکردم.

وی افزود: هنگام مراجعه به مراکز درمانی پزشک مصرف اسپرسو را دلیل بیماری‌ام دانست و گفت نباید از مغازه یا دکه‌های خیابانی قهوه و دیگر نوشیدنی خرید کنیم و این افراد به نوشیدنی‌ها مواد غیر مجاز اضافه می‌کنند.

این جوان اهوازی در پایان گفت: از متولیان بهداشت تقاضا دارم به این مساله نظارت و رسیدگی کنند زیرا سلامت و جان جوانان در میان است.

یک شهروند خرمشهری نیز به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: طبق عادت همیشگی روزانه ٣ بار قهوه و اسپرسو مصرف می کنم.

سعیدی ادامه داد: حقیقتا خودم هم متوجه شدم وقتی از بعضی دکه های خرمشهر قهوه سفارش می دهم و مصرف میکنم نوعی اعتیاد برای مصرف دوباره همان قهوه پیدا می کنم البته دوستانی دارم که الان بیش از ٣ سال است که به غیر از همین دکه که به شما گفتم نمیتوانند قهوه مغازه یا دکه ی دیگری را مصرف کنند.

وی افزود: خوزستانی ها قهوه خوردن را دوست دارند و نمی توانند آن را از برنامه خود حذف کنند اما وظیفه نظارت بر عرضه کنندگان مواد خوراکی بر عهده علوم پزشکی است و آنها بابد بر این موضوع نظارت کنند و در این خصوص پاسخگو باشند.

حمیدی که مسیر شهرستان باوی، دکه قهوه فروشی دارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: با توجه به استقبال جوانان از قهوه بنده این دکه را برای امرار معاش راه‌اندازی کردم ولی تاکنون هیچ افزودنی به نوشیدنی‌ها برای جذب مشتری انجام ندادم.

وی در ادامه تاکید کرد: مغازه‌‌ها و دکه‌ها زیادی و حتی برخی کافه‌ها را میشناسم که به نوشیدنی‌ ها از جمله قهوه مواد غیر مجاز اضافه می‌کنند و موجب اعتیاد جوانان می‌شوند.

جوان قهوه فروش گفت: برخی جوانان به دلیل پاک بودن و عدم مصرف دخانیات در اثر مصرف این قهوه‌ها بیمار و مسموم می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد: تاکنون نظارتی بر کافه‌ها مشاهده نکردیم چه برسد به نظارت بر دکه‌های قهوه‌فروشی!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، سلامت جوانان جامعه مهمترین مسئولیت متولیان بهداشت استان می‌باشد بنابراین ضرورت دارد که رسیدگی و نظارت لازم و صحیحی بر عملکرد کافه‌ها، مغازه‌ها و دکه‌های قهوه‌فروشی صورت گیرد تا از بروز اتفاقات جبران ناپذیری در جامعه جلوگیری کنند لذا هیچ گونه قصوری از سوی مسئولان پذیرفتنی نیست.

گزارش: بوعذار

برچسب : ,

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین