روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ استفاده از ظرفیت رودخانه کارون برای جابه جایی مسافران در حد حرف مانده است!

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛ استفاده از ظرفيت رودخانه كارون براي جابه جايي مسافران در حد حرف مانده است!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، شهرداری اهواز ۱۳ سال گذشته کشتی جهت حمل و نقل خریداری کرد اما متاسفانه نه از حمل و نقل خبری شد و نه از کشتی خریداری شده!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، آلودگی هوا در اهواز یک مشکل جدی است که سال‌هاست مردم این شهر را آزار می‌دهد. دلایل متعددی برای آلودگی هوا در اهواز وجود دارد، حمل و نقل یکی از دلایل آلودگی هوا در کلانشهر اهواز است.

سهم حمل و نقل شهری نیز با توجه به کیفیت خودروها و نداشتن برنامه‌های مدیریت ترافیکی موجب افزایش تاثیرپذیری شهر از آلودگی حمل و نقل درون شهری شده است.

استفاده از رودخانه کارون بعنوان مسیر حمل و نقل مسافر و بار می‌تواند اقدام موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

رودخانه کارون یکی از عناصر خدادادی و عنصر محرک توسعه در شهر اهواز است، وجود چنین رودخانه ای که در تمام فصول پر آب است یک مزیت ویژه برای شهر اهواز است که در کمتر شهری مشاهده می شود؛ بنابراین استفاده از این رودخانه جهت حمل و نقل می‌تواند یک گزینه اقتصادی و گردشگری باشد.

ایجاد خطوط حمل و نقل آبی ثابت بین نقاط مختلف شهر می‌تواند امکان جابه جایی شهروندان را به صورت آسان و سریع فراهم کند.

همچنین رودخانه کارون به دلیل موقعیت استراتژیک خود و داشتن پل‌های تاریخی متعدد می‌تواند فرصت‌های گردشگری جدیدی را در شهر ایجاد کند.

در سال‌های گذشته استفاده از ظرفیت رودخانه کارون برای حمل و نقل شهروندان ارائه شده بود و شهرداری اهواز ۱۳ سال گذشته نیز کشتی جهت حمل و نقل خریداری کرد اما متاسفانه نه از حمل و نقل خبری شد و نه از کشتی خریداری شده!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در این استان متاسفانه علیرغم داشتن رودخانه‌های متعدد از آنها جهت حمل و نقل و جذب گردشگر استفاده نمی‌شود و با توجه به اینکه رودخانه کارون پتانسیل بالایی در این خصوص دارد، می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری و مهم تبدیل شود. لذا ضروری است که متولیان امر جهت کاهش آلودگی هوا، تسهیل در حمل و نقل و جذب گردشگر در این امر کوتاهی نکنند.

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین