روزنامه نسیم خوزستان از لزوم ورود متولیان امر به داستان دعانویسی و سحر و جادو و فریب گسترده نوجوانان و جوانان گزارش می دهد ؛ جولان رمالان و فالگیران در اهواز

روزنامه نسیم خوزستان از لزوم ورود متولیان امر به داستان دعانویسی و سحر و جادو و فریب گسترده نوجوانان و جوانان گزارش می دهد ؛  جولان رمالان و فالگیران در اهواز

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رمالان و فالگیران با استفاده از ترفندهای مختلف، از جمله علم غیب، پیشگویی، دعانویسی، و سحر و جادو، سعی در فریب مردم و اخذ مبالغ هنگفت از آنان دارند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رمالان و فالگیران در اهواز، مانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران، در حال فعالیت هستند. این افراد با استفاده از ترفندهای مختلف، از جمله علم غیب، پیشگویی، دعانویسی، و سحر و جادو، سعی در فریب مردم و اخذ مبالغ هنگفت از آنان دارند.

رمالان و فالگیران در اهواز معمولاً در مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند بازارها، پارک‌ها و مراکز تفریحی فعالیت می‌کنند. آنها با ظاهری فریبنده و سخنانی جذاب، سعی در جلب توجه مردم و جلب اعتماد آنان دارند.

رمالان و فالگیران معمولاً ادعا می‌کنند که از طریق علم غیب می‌توانند آینده افراد را پیشگویی کنند. آنها با پرسیدن سوالات کلی و عمومی، سعی در ایجاد این توهم در ذهن افراد می‌کنند که به آینده آنها اشراف دارند.

فالگیری، سر کتاب، کارگشایی، رزق و روزی، مهر و محبت، بخت گشایی و… کلید واژه هایی است که برای باز شدن قفل مشکلات افراد به ظاهر درمانده از سوی برخی افراد سودجو پیشنهاد می شود، به طوری که برخی از این افراد با تصور این که تنها روش های غیرمعمول گره از کارشان باز می کند به خوشبختی در آینده امیدوار می شوند.

تبلیغاتی با عناوین کف بینی، فال قهوه، دعانویسی، فال شمع و… چند وقتی است که همچون بسیاری از کارهای روزمره در خیابان ها و به ویژه محافل زنانه جلب نظر می کند، اما موضوع به این سادگی ها نیست.

افرادی ساده لوح که با پرداخت هزینه های گزاف و رقم های میلیونی، نه تنها جیب گشاد این افراد را پرپول تر می‌کنند، بلکه مشوق اصلی برای ادامه جرم این مجرمان می شوند.

با توجه به اینکه تاکنون جرایم زیادی همچون تجاوز و اغفال توسط رمالان و فالگیران صورت گرفته و ضروری است که متولیان امر از جمله نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به این موضوع چشم پوشی نکنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، رمالان و فالگیران نه تنها در مراکز پرتردد بلکه اکنون در فضای مجازی نیز با تبلیغات گسترده و فریبنده بدون ترس به کار خود و فریب نوجوانان و جوانان به ویژه زنان جوان ادامه می‌دهند، لذا می‌طلبد در برابر این افراد در حقیقت خانه خراب‌کن مقابله کرد و برخورد بازدارنده‌ای با آنان صورت گیرد.

 

برچسب : ,

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین