روزنامه نسیم خوزستان از تکرار قصه پر غصه و تلخ مشروبات الکلی دست ساز گزارش می دهد ؛ مسمومیت با الکل همچنان قربانی می گیرد

روزنامه نسیم خوزستان از تکرار قصه پر غصه و تلخ مشروبات الکلی دست ساز گزارش می دهد ؛ مسمومیت با الکل همچنان قربانی می گیرد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه مسمومیت با الکل موضوع جدیدی در خوزستان نیست می‌طلبد که این مساله به صورت ریشه‌ای واکاوی شود که چرا دسترسی به الکل آنقدر ساده است؟! همچنین چرا نظارت صحیحی از سوی متولیان صورت نمی‌گیرد که باردیگر مسمومیت با الکل دست ساز و تقلبی قربانی گرفته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در روزهای اخیر خبرهایی از مسمومیت با الکل در استان خوزستان منتشر شده است. این مسمومیت‌ها باعث مرگ دو نفر و بستری شدن بیش از ۲۰ نفر دیگر در بیمارستان گردید.

علت اصلی این مسمومیت‌ها، مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز است که حاوی متانول، یک ماده سمی است.

علاوه بر اینکه مصرف الکل موجب آسیب جدی به کبد، کلیه‌ها و سیستم عصبی شود، از نظر شرعی و قانونی مصرف مشروبات الکلی حرام و جرم محسوب می شود.

براساس آمارهای موجود برخی حوادث رانندگی، دعوای خانوادگی، قتل و دیگر جرائم به دلیل مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد.

متاسفانه در سال ۹۸ نیز طبق گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی وقت اهواز در نیمه دوم سال ۶۷۳ نفر در خوزستان دچار مسمومیت الکلی شدند که کادر درمان با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این بیماران شدند و ۶۳ نفر جان باختند.

با توجه به اینکه مسمومیت با الکل موضوع جدیدی در خوزستان نیست می‌طلبد که این مساله به صورت ریشه‌ای واکاوی شود که چرا دسترسی به الکل آنقدر ساده است؟! همچنین چرا نظارت صحیحی از سوی متولیان صورت نمی‌گیرد که باردیگر مسمومیت با الکل دست ساز و تقلبی قربانی گرفته است.

این مسئله بسیار جدی است و یکی از راهکارهای پیشگیری از ترویج مصرف مشروبات الکلی نظارت خانواده‌ها و آموزش توسط معلمان در مدارس است. متاسفانه برخی جوانان مورد اغفال فروشندگان قرار می‌گیرند و این ماده مست کننده را مصرف می‌کنند که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به اینکه مسمومیت با الکل چندباره در خوزستان اتفاق می‌افتد لذا ضروری است که دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و دادستانی به این موضوع ورود کرده و خواستار برخورد جدی و بازدارنده با فروشندگان و عرضه کنندگان مشروبات الکلی هستیم.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین