روزنامه نسیم خوزستان از گرانی گوشت و مرغ گزارش می دهد ؛ مسئولان به فکر افزایش قیمت و کمیابی گوشت و مرغ شب عید و ماه رمضان باشند

روزنامه نسیم خوزستان از گرانی گوشت و مرغ گزارش می دهد ؛  مسئولان به فکر افزایش قیمت و کمیابی گوشت و مرغ شب عید و ماه رمضان باشند

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، تورم افسارگسیخته و رکود اقتصادی موجب شده که قدرت خرید مردم به طور قابل توجهی کاهش یابد و در نتیجه بسیاری از اقلام اساسی به ویژه گوشت قرمز و سفید از سفره بسیاری از شهروندان حذف شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، گرانی و شرایط سخت اقتصادی در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین معضلات جامعه تبدیل شده و این موضوع به اندازه‌ای است که بسیاری از خانواده‌ها برای تامین نیازهای اساسی خود با مشکل مواجه هستند.

تورم افسارگسیخته و رکود اقتصادی موجب شده که قدرت خرید مردم به طور قابل توجهی کاهش یابد و در نتیجه بسیاری از اقلام اساسی به ویژه گوشت قرمز و سفید از سفره بسیاری از شهروندان حذف شود.

حذف اقلام اساسی از سبد غذایی می‌تواند موجب سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی شود و این موضوع باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.

باید یادآور شد که گرانی‌ها، آشفتگی بازار و کوچک شدن سفره مردم فشار زیادی بر معیشت اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه وارد می‌کند.

با یک بازدید میدانی از فروشگاه‌ها و مغازه‌های عرضه گوشت قرمز و سفید مشاهده می‌کنیم که خرید و فروش گوشت به دلیل قیمت‌های نجومی کاهش چشمگیری یافته است.

با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات سال نو پیش‌بینی می‌شود که بازهم افزایش قیمت در اقلام اساسی به ویژه گوشت و مرغ داشته باشیم بنابراین باید برای تنظیم قیمت‌ها برنامه‌ریزی لازم اتخاذ شده باشد.

آقای عبیداوی، کارگر ساده در یکی از مناطق حاشیه اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: حقوق بالایی ندارم و حقوق طبق اداره کار محاسبه می‌شود. اگر بخواهم نیازهای خانواده، اجاره خانه و مواد غذایی را تامین کنم مجبورم بسیاری از نیازهای خانواده و مواد غذایی را حذف کنم تا حقوقم کفاف شاید یک ماه را بدهد.

وی ادامه داد: گوشت قرمز خیلی وقت است که مصرف نکردیم اما مرغ منجمد مصرف می‌کنیم اما مدتی است که مرغ منجمد نیز کمیاب شده.

آقای عبیداوی بیان کرد: دولت باید برای سبد غذایی قشر ضعیف و کم‌درآمد فکری بکند تا آنان نیز بتوانند، خرید کنند.

خانم احمدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه عنوان کرد: با توجه به اینکه همسرم حقوق‌بگیر است اما اکنون که قیمت گوشت شدیداً بالا رفته توانایی خرید گوشت کیلویی ۶۰۰ هزار تومانی را نداریم چه برسد به خانواده‌هایی که درآمدی ندارند.

وی با اشاره به قشر ضعیف جامعه گفت: سرایدار آپارتمانی که در آن ساکن هستیم، تنها هر سه ماه یک بار قادر به خرید گوشت می‌باشد و دیدن چنین افرادی واقعا ناراحت کننده است.

آقای واجدی فروشنده گوشت قرمز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره گرانی گوشت قرمز گفت: زمانی که قیمت دام افزایش یابد طبیعتاً قیمت گوشت نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با گرانی قیمت قابل توجه گوشت در بازار فروش گوشت نیز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم کساد شده و فروش زیادی نداریم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، آشفته بازار گوشت و افزایش نجومی قیمت آن در آستانه ماه رمضان و سال نو قابل قبول نیست و ضرورت دارد که متولیان ستاد تنظیم بازار اقدامات لازم را اتخاذ کنند، به دلیل اینکه گوشت قرمز به عنوان یکی از کالاهای اصلی سبد مصرفی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین