روزنامه نسیم خوزستان از عملکرد نمایندگان فعلی استان گزارش می‌دهد؛ آیا مجلس با نمایندگان ضعیف در راس امور قرار می گیرد؟

روزنامه نسیم خوزستان از عملکرد نمایندگان فعلی استان گزارش می‌دهد؛   آیا مجلس با نمایندگان ضعیف در راس امور قرار می گیرد؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نامزدها نباید صرفاً جهت جمع‌آوری آرا بیشتر، وعده‌های پوچ به مردم دهند که محقق نشود، همچنین مردم نیز باید دنبال نماینده‌ای باشند که به فکر حل مشکلات شهر و شهروندان باشد، البته تخصص و متعهد بودن نماینده اهمیت زیادی در مجلس دارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مجلس در رأس امور است عبارتی مشهور از امام خمینی (ره) که به جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد. این عبارت به این معناست که مجلس به عنوان قوه مقننه، نقش اساسی در قانون‌گذاری، نظارت بر عملکرد دولت و حل مشکلات کشور دارد.

با توجه به اهمیت مجلس، انتخاب نماینده نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است که در این راستا ضرورت دارد در انتخاب نماینده خود در مجلس شورای اسلامی، بصیرت و درایت کافی را داشته باشیم و به دور از مسائل قومیتی و جناحی نماینده‌ای با تخصص کافی در زمینه‌های قانونگذاری، نظارت و حل مشکلات کشور انتخاب کنیم.

همچنین اگر هر فرد رأی دهنده نماینده‌ای که انتخاب می‌کند دارای تخصص و تعهد لازم باشد و از آنجایی که خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، میتوانند بسیاری از مشکلات مانند بحران آب، ریزگردها، بیکاری و مسائل زیرساختی را از طریق مجلس پیگیری و مرتفع کنند.

در ادوار مختلف مجلس شاهد عدم انسجام و وحدت رویه بین نمایندگان خوزستان بوده‌ایم که این موضوع می‌تواند در پیگیری مطالبات مردم و حل مشکلات استان اثر منفی داشته باشد.

نمایندگان خوزستان انسجام کاری ضعیفی دارند/ مدیر نباید حاشیه ایمن داشته باشد

سید احمد پورفرجی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، با بیان اینکه مردم بهتر می‌توانند در خصوص عملکرد نمایندگان استان نظر دهند، اظهار داشت: میان ۱۸ نماینده استان باید انسجام وجود داشته باشد که در این دوره انسجام ضعیف بوده؛ اگر کار زیر بنایی بخواهد صورت گیرد باید انسجام و وحدت میان نمایندگان باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس آینده باید نقاط ضعف نمایندگان فعلی را تکرار نکنند، افزود: پیگیری مشکلات به صورت انفرادی نتیجه بخش نیست و می‌بینیم که نمایندگان استان‌های مشهد، اصفهان و تبریز منسجم کار می‌کنند و مشکلات استان خود را پیگیری می‌کنند اما این رویکرد را در نمایندگان خوزستان مشاهده نمی‌کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خورستان گفت: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به خوزستان، نمایندگان نیز باید مشکلات استان را در یک کاسه بریزند تا بتوانند به خوبی کارها را دنبال کنند و خروجی داشته باشند.

وی با اشاره به مساله اشتغال در خوزستان عنوان کرد: زمانی که افراد غیر بومی در استان کار کنند، مردم حساس می‌شوند و این موضوع قابل قبول نیست و موجب تبعیض می‌شود؛ برخی نمایندگان در مسائل اشتغال دخالت می‌کنند.

پورفرجی ادامه داد: در این دوره نظارت‌ها و اجرای قوانین نسبی بوده و نظارت ها باید براساس مر قانون صورت گیرد و نباید به دلیل رابطه‌ها از مشکلات و ترک فعل مدیران راحت رد شد؛ مدیر نباید حاشیه امنی داشته باشد تا ترک فعل صورت نگیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نمایندگان باید خدمتگزار مردم باشند، توضیح داد: اکنون نامزدهای انتخاباتی در میان مردم هستند و گعدهای مختلفی برگزار می‌کنند اما فردا که انتخاب شدند این گعدها را میان مردم برگزار می‌کنند؟! اگر این نشست‌ها ادامه دار باشد نماینده واقعی مردم است.

از ظرفیت ۱۸ نماینده استان در مجلس به خوبی استفاده نمی‌شود

محمد نوری، فعال سیاسی_ فرهنگی و اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: عملکرد نمایندگان را باید در سه سطح بررسی کرد. سطح ملی که در وضع قوانین با علم بر ظرفیت‌های موجود قانون‌نویسی کنند.

مدیرکل سابق سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با بیان اینکه در سطح استانی و شهرستانی نیز عملکرد نمایندگان قابل ارزیابی است، عنوان کرد: نمی توان در سه محور یکسان نمایندگان را قضاوت کرد. برخی از نمایندگان در شهرستان و حوزه انتخابیه خود عملکرد خوبی داشته اما در استان آن‌طور که باید منافع کل استان را درنظر بگیرند، کمتر دیده شده‌اند.

نوری با اشاره به حق آلایندگی خوزستان توضیح داد: حق آلایندگی در دولت قبل معطل شده بود اما با پیگیری برخی از نمایندگان در دولت سیزدهم محقق شد. استان ظرفیت‌های زیادی دارد به نظر ما نمایندگان خوزستان پیش از آنکه دغدغه استان را داشته باشند، در حوزه انتخابیه خود دغدغه‌مند هستند.

مدیرکل سابق سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان تصریح کرد: از ظرفیت ۱۸ نماینده استان در مجلس به خوبی استفاده نمی‌شود، مجمع نمایندگان داریم اما متاسفانه کارآمدی نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به لایحه تدوین بودجه توضیح داد: نمایندگان خوزستان باید به اهم منافع استان در زمان تصمیم‌گیری‌های کلان توجه کنند.

نوری در پایان تاکید کرد: نمایندگان بحث نظارت را متاسفانه با دخالت اشتباه می‌گیرند. نماینده وظیفه دارد که عملکرد مسئولان را نظارت کند و نکات را متذکر شود اما در ورود مستقیم و دخالت نهی قانونی وجود دارد.

در ادامه یکی از شهروندان خوزستانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه گفت: تنها تعدادی از نمایندگان خوزستان مطالبات مردم و استان را دنبال می‌کنند و مابقی به دنبال منافع شخصی خود و بستگانشان هستند.

عموری در ادامه بیان کرد: برخی از نمایندگان به جای دنبال کردن مطالبات و مشکلات استان و حوزه انتخابیه خود، کار اقتصادی برای خود، فرزند و برادرانشان راه‌اندازی کردند.

این شهروند خوزستانی با تعصب خاصی گفت: امسال مردم باید با حساسیت و دقت بیشتری رای دهند تا نماینده اشتباهی بر کرسی مجلس نشیند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نامزدها نباید صرفاً جهت جمع‌آوری آرا بیشتر، وعده‌های پوچ به مردم دهند که محقق نشود، همچنین مردم نیز باید دنبال نماینده‌ای باشند که به فکر حل مشکلات شهر و شهروندان باشد، البته تخصص و متعهد بودن نماینده اهمیت زیادی در مجلس دارد لذا می‌طلبد شهروندان در انتخاب خود به جناح‌بندی‌های سیاسی و قومی توجه نشود و شایسته سالاری را اولویت قرار دهند.

صالحه بوعذار

درباره نویسنده

1222مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین