مقتدایی: خوزستان پایگاه گسترش فعالیت​های قرآنی است

مقتدایی: خوزستان پايگاه گسترش فعاليت​هاي قرآني است

استاندار خوزستان گفت: خوزستان پایگاه گسترش، نشر و سازمان​دهی فعالیت​های قرآنی است. مدتی این فعالیت مغفول مانده بود ولی به همت و تلاش جامعه قرآنی خوزستان، دوباره این نشاط قرآنی به استان بازگشته است.

عبدالحسن مقتدایی در چهارمین نشست جامعه قرآنی خوزستان که امروز (۲۶ خرداد ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه افراد دو نوع مسئولیت دارند؛ مسئولیت اول اداری و بنا بر تعهد است ولی دسته دیگری وظایف خود را از سر عشق و علاقه انجام می​دهند و اگر وظایف تلفیقی از عشق و تعهد باشد، کارها پر برکت خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت​های قرآنی عنوان کرد: کارهای بزرگی در زمینه ترویج انجام شده است. در بخش دانشجویی نیز شاهد برپایی جشنواره شعر و ادب قرانی بودیم که افتخاری برای استان بوده است.

مقتدایی تصریح کرد: هر کاری انجام می​شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد. در این راستا، با برگزاری جلساتی از قبیل جلسات جامعه قرآنی، پیوست فرهنگی در مدیریت استان ایجاد شده است.

وی به لزوم وحدت و انسجام اشاره و عنوان کرد: برگزاری جلسات قرآنی و پیوست فرهنگی ایجاد شده بر اثر آرامش موجود در استان است. اگر وحدت و انسجام نباشد، هر کاری که انجام می​شود بی​تاثیر خواهد بود. به همین جهت تمام شخصیت​های تاثیرگذار که می​توانند در این زمینه نقش ایفا کنند، باید حضور داشته باشند. در خوزستان علی‌رغم اختلاف سلایق این انجام و وحدت وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: در همایش نماز که سال گذشته در استان برگزار شد، در تمام شهرستان‌ها اجلاس‌های نماز به صورت هدفمند برگزار شد. اگر این اجلاس‌ها هر سال در شهرستان​ها برگزار شود، این موضوع نهادینه می​شود.

مقتدایی به افتتاح جامعه قرآنی در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: در جامعه قرآنی استان بحث علمی در حال نهادینه شدن است. باید به سمت شهرستان​های که امکانات ضعیف اما استعداد بالا دارند رفت تا بتوان قرآن را در آنجا ترویج کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در نشست امروز، جامعه قرآنی چهار شهرستان آبادان، دزفول، رامشیر و خرمشهر با برقراری ارتباط ویدیو کنفرانس با فرماندارن و مدیران جامعه قرآنی آغاز به کار کرد. همچنین نرم‌افزار شمیم رمضان در این نشست رونمایی شد؛ این نرم‌افزار ویژه رمضان و شامل ادعیه رمضان و ساعات شرعی و… است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین