شیرینی فروشان اهواز در انتظار نرخ گذاری زولبیا و بامیه

شیرینی فروشان اهواز در انتظار نرخ گذاری زولبیا و بامیه

رییس اتحادیه شیرینی فروشان اهواز گفت: با وجود برگزاری جلسات مکرر جهت نرخ گذاری زولبیا و بامیه، هنوز پاسخی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارایه نشده است.

سیامک جعفری اظهارکرد: متاسفانه رفت و آمدها و جلسات مکرر با این سازمان هیچ نتیجه‌ای نداشت در حالی که نرخ زولبیا و بامیه در تهران و استان‌های دیگر از هفته گذشته اعلام شده است. وی افزود: دو روز تا شروع ماه مبارک رمضان مانده و تکلیف ما هنوز روشن نشده است. سال گذشته قیمت این اقلام دو هفته قبل از ماه مبارک رمضان اعلام شد و اصناف ما به این ترتیب اقدام به پخت زولبیا و بامیه و عرضه آن پیش از آغاز ماه رمضان کردند.

جعفری تصریح کرد: تولید هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ۱۰ هزار تومان پای شیرینی فروش تمام می‌شود و ستاد نرخ گذاری حاضر به قبول این قیمت نیست. البته در نهایت قیمت پیشنهادی ما برای هر کیلوگرم ۹۶۰۰ تومان است اما باز هم با این قیمت موافقت نشد در حالی که در استان تهران همین قیمت اعلام شده است و شیرینی فروشان تبریز نیز هر کیلوگرم زولبیا و بامیه را با قیمت۱۰ هزار تومان عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر نرخ قیمت نهایی برای زولبیا و بامیه، زیر قیمت تمام شده باشد، اتحادیه هیچگونه تضمینی در زمینه عرضه محصول با کیفیت نمی‌دهد زیرا وقتی هر کالایی با نرخ زیر قیمت تمام شده برای مصرف کننده عرضه شود قطعا تولید کننده مجبور می‌شود برای کاهش و جبران هزینه‌های تولید از مواد با کیفیت پایین استفاده کند.

رییس اتحادیه شیرینی فروشان اهواز ادامه داد: اگر ستاد نرخ گذاری استان با تعیین نرخ هر کالا زیر قیمت تمام شده، قصد خدمت به مردم و حمایت از مصرف کننده را دارد قطعا اشتباه کرده است زیرا این کار موجب عرضه کالای کم کیفیت در بازار از سوی تولید کنندگان می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین