عموری: مالیات سنگین صادرکنندگان را زمین‌گیر کرده است

 عموری: مالیات سنگین صادرکنندگان را زمین‌گير کرده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: مالیات سنگینی که از صادرکنندگان گرفته می شود آنها را زمین گیر کرده است.

شهلا عموری پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه این کمیسیون برای اولین بار به صورت جامع در سطح اتاق اهواز تشکیل می شود، اظهار کرد: محوریت اولین جلسه این کمیسیون نیز بررسی مشکلات مالیاتی اعضای اتاق بازرگانی اهواز است که امیدواریم راهکارهایی که ارائه می شود گرهی از مشکلات تجار و بازرگانان حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه فعالان اقتصادی به خصوص اعضای اتاق بازرگانی اهواز، نسبت به مالیات سنگینی که از سوی ادارات مالیاتی برای آنها تعیین می شود ناراضی هستند، ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز ضمن اینکه مطالبات اعضا را پیگیری می کند، دوره های آموزشی نیز در این رابطه برای آشنایی با قانون و مقررات مالیاتی برای اعضا برگزار کرده و این روند ادامه خواهد داشت.

عموری گفت: مالیات سنگین باعث شده است صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما در مرز ورشکستگی قرار گیرند و بعضا از فعالیت خود دست کشیده اند. قطعا تداوم این رویه تولید داخل و فعالیت اقتصادی را زمین گیر خواهد کرد.

وی با اشاره به این نکته که نباید به تاجر و بازرگان ما به عنوان یک تشکیلات طویل و عریض دولتی نگاه کرد، بیان کرد: نسبت به اجرای صحیح ضوابط و مقررات استقبال می کنیم ولی این اعتقاد را داریم که هرجا قانون نسبت به فعالان اقتصادی انعطاف خاصی از خود نشان داده است، مسئولان به ویژه در استان خوزستان آن را اعمال کنند.

صفدر پیرمرادی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز در این جلسه گفت: تلاش می کنیم جلسات این کمیسیون را با حضور مسئولان امر و همچنین کارشناسان خبره و اعضای اتاق بازرگانی به صورت مرتب برگزار کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه اداره مالیات حتی از کمک های خیرخواهانه و حسنه ما هم مالیات می گیرد، ادامه داد: با اصل فرار مالیاتی مخالفیم ولی باید تدبیری اندیشیده شود که حمایت دولت از تولیدکننده ملموس تر شود و واحدهایی که در سنوات قبل به دلیل نداشتن نقدینگی و مالیات سنگین از چرخه فعالیت خارج شدند مجدد شروع به کار کنند.

وی نگاه اتاق بازرگانی اهواز را نگاه حمایتی از سایر اعضا عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی سایر مسئولان قدم هایی نو برای رفع مشکلات موجود برداریم و در پویایی اقتصاد و تحقق سیاست های اقتصاد مقامتی سهمی ویژه داشته باشیم.

در این جلسه همچنین نماینده امور مالیاتی استان به سئوالات و مشکلات جمعی از تجار و بازرگانان عضو اتاق بازرگانی اهواز پاسخ داد. از سوی دیگر در ابتدای این جلسه نعمت اله نوری زاده نایب رئیس و پریا قاسمی به عنوان دبیر این کمسیون توسط اعضا انتخاب شدند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین