معاون اداره کل آموزش وپرورش خوزستان خبر داد؛ کمبود ۷ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

معاون اداره کل آموزش وپرورش خوزستان خبر داد؛ کمبود 7 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان از کمبود هفت هزار نیروی انسانی در سطح ادارات آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.
سیروس خدادادی عصر امروز در جلسه هیئت رئیسه سازمان منطقه آزاد اروند برای ساماندهی مدارس و توسعه آموزشی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در میان ۳۲ استان کشور نامطلوب است.

وی افزود: در سطح ادارات آموزش و پرورش استان مشکلاتی به لحاظ زیر ساخت‌ها و کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

وی با تاکید بر کمبود هفت هزار نیروی انسانی مورد نیاز در سطح ادارات آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سهمیه خوبی که وزارت آموزش و پرورش از بابت محرومیت‌هایش در جذب نیرو داده است بتوان در آزمون استخدامی که در تیرماه برگزار می‌شود این نیروها را جذب کنیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه آموزش و پرورش در سطح استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی دارای تقویم آموزشی مناسب نیست.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص داشته‌های آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و غیره تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دارای ۶۵ هزار پرسنل، ۹۲۰ هزار دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ آموزشگاه، ۳۸ هزار کلاس درس و ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در سطح استان است.

وی یادآور شد: از اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری تنها هفت درصد آن سهم خوزستان است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته سهم ما از اعتبارات وزارت خانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که ۹۸٫۵ درصد آن بابت پرداخت حقوق هزینه شد.

خدادادی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بودجه ملی دارد، افزود: با ۱٫۵ درصد از سهم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی اعتبارات استان خوزستان چه گره‌ای از مشکلات آموزشی استان باز خواهد شد، آموزش و پرورش برای رفع مشکلاتش نیاز به همراهی و کمک اولیاء دانش آموزان، خیران و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد.

به گفته وی شهرهای آبادان و خرمشهر دارای ۷۸ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۷۰۰ پرسنل، ۴۷۰ آموزشگاه و سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس هستند.

وی اظهار داشت: بنیاد برکت در استان خوزستان معادل ۳۰ سال خدمات آموزشی، تجهیزاتی و غیره در بخش آموزش و پرورش ارائه کرده است.

وی در پایان بر لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد اروند، ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر و صاحبان نظر در جهت بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی رفع آنها و پیگیری تا حصول نتیجه قطعی تاکید و تصریح کرد: در این مسیر اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز برای پیشرفت و ارتقاء سطح آموزش از هیچ کمک و همراهی دریغ نخواهد کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین