اشتون: بحرین توصیه‌های شورای حقوق بشر را اجرا کند

اشتون: بحرین توصیه‌های شورای حقوق بشر را اجرا کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت بحرین خواست توصیه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اجرا کند.
اشتون: بحرین توصیه‌های شورای حقوق بشر را اجرا کند
به نقل از روزنامه الوسط بحرین، کاترین اشتون در بیانیه ای گفت: دولت بحرین باید اقدامات زیادی در زمینه بازخواست و مبارزه فرار از مجازات انجام دهد.
نیروهای امنیتی بحرین تاکنون بارها حقوق شهروندان و معترضان بحرینی را نقض کرده و آنها را در زندان شکنجه کرده و با بازداشت شدگان بدرفتاری کرده‌اند و سپس دادگاه نیروهای امنیتی را از این اتهامات تبرئه کرده است یا اساسا مورد بازخواست قرار نداده است.
بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است که با سرکوب شدید مواجه شده است.
اشتون همچنین در این بیانیه از دولت بحرین خواست تا فراتر از توصیه‌های گزارش حقیقت یاب انتصابی شاه این کشور را اجرا کند و توصیه‌های شورای حقوق بشر را که دولت منامه قبول کرده است، اجرایی کند.
دولت بحرین برای فرار از زیر فشارها و انتقادات شدید داخلی و خارجی درپی سرکوب معترضان بحرینی کمیته‌ای انتصابی را تشکیل داد تا درباره موارد نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات مردم بحرین تحقیقات کند. این کمیته گزارشی را به شاه ارایه کرد اما حتی توصیه‌های این گزارش نیز به درستی تاکنون اجرا نشده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز یک سری توصیه‌ها را برای بهبود وضعیت حقوق بشر در بحرین ارایه کرده و از دولت بحرین خواسته است تا آنها را اجرا کند.
اشتون در بیانیه خود آورده است: موفقیت این فراید تا حد زیادی به همکاری سازنده بین دولت و مخالفان و همه شهروندان بحرینی متکی است.
وی یکبار دیگر همه طرف‌ها را به پیوستن به یک گفت‌وگوی مسالمت آمیز و بدون پیش شرط و رد هرگونه خشونت برای برقراری آشتی دائمی در بحرین ترغیب کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین