روزنامه الجزایری: ترکیه متحد اسرائیل و دشمن اعراب است

روزنامه الجزایری: ترکیه متحد اسرائیل و دشمن اعراب است

یک روزنامه الجزایری نوشت: سیاست‌های خصمانه ترکیه علیه کشورهای عربی و در راس آن سوریه و مصر در راستای منافع اسرائیل است.
روزنامه الجزایری: ترکیه متحد اسرائیل و دشمن اعراب است
روزنامه الفجر الجزایر در مقاله‌ای با عنوان «تنها تاریخ نیست که تکرار می‌شود بلکه این ترکیه است که اشتباهات گذشته خود با کشورهای عربی را تکرار می‌کند»، نوشت: ترکیه پس از ایفای نقش خصمانه خود علیه سوریه و حمایتش از مخالفان بخصوص تندروها در سوریه و کمک به آنها در تخریب سوریه و نابود کردن اقتصاد آن و از کار انداختن کارخانه‌ها و انتقال تجهیزات آن و اجازه دادن به تروریست‌ها برای استفاده از مرزهایش به منظور حمله به نظام سوریه اکنون ترکیه و رجب طیب اردوغان نخست وزیر آن خصومت با نظام جدید در مصر را در پیش گرفته و حکومت جدید در مصر را به رسمیت نمی‌شناسد.
این روزنامه افزود: حکومت جدید در مصر نیز سفیر ترکیه را از قاهره بیرون کرد همان موضعی که جمال عبدالناصر شصت سال پیش به دلیل انتقادهای مداوم ترکیه علیه رهبران انقلابیون آن زمان در پیش گرفت.
الفجر نوشت: ما نقش منفی ترکیه در انقلاب الجزایر در دهه پنجاه را به یاد می‌آوریم زمانی که ترکیه به عنوان عضو ناتو در حمله به انقلاب الجزایر شریک بود و هواپیماهایش انقلابیون الجزایر را بمباران می‌کردند.
به نوشته الفجر می‌توان به خوبی نتیجه گرفت که سیاست ترک‌ها در قبال کشورهای عربی کاملا منفی است ترکیه متحد اسرائیل است و آسمان خود را برای پروازهای جنگی اسرائیل و مانورهای آن‌ها باز نگاه داشته است.
این روزنامه الجزایری نوشت سیاست ترک‌ها در دوری گزیدن از جهان عرب به خاطر محاسبات سیاسی رهبران آن تا به کی ادامه دارد و با حمایت‌های ادامه دار اردوغان از جریان‌های سیاسی تندرو در جهان عرب مصر تنها کشوری نیست که سفیر ترکیه را اخراج کرده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین