الاخبار لبنان گزارش داد اسد: جنبلاط اجازه ورود به قصر مهاجرین را ندارد

الاخبار لبنان گزارش داد اسد: جنبلاط اجازه ورود به قصر مهاجرین را ندارد

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که با توجه به تلاش‌های اخیر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان برای نزدیک شدن به همپیمانان سوریه در لبنان، اسد تأکید کرده که رئیس این حزب اجازه ورود به قصر مهاجرین را نخواهد داشت.
اسد: جنبلاط اجازه ورود به قصر مهاجرین را ندارد
به نقل از روزنامه لبنانی «الاخبار»، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «سوسیالیست ترقی خواه» لبنان اخیرا نسبت به همپیمانان سوریه در لبنان گشایش نشان داده و حجم هماهنگی با جریان‌های ۸ مارس را بالا برده است به گونه‌‌ای که دیدارهای محلی و منطقه‌ای به دیدار های سیاسی تبدیل شده است.
در همین راستا روز گذشته «اسعد حردان» رئیس حزب ملی و مدنی سوریه میزبان هیئتی از حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان به ریاست «علاءالدین ترو» بود.
این دیدار از سوی حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان برای تبریک سالروز تأسیس حزب ملی و مدنی سوریه صورت گرفته بود.
منابع نزدیک به هر دو حزب تأکید کرده‌اند که این دیدار مثبت بوده است و مسائل مختلف منطقه در آن مورد بررسی قرار گرفته است و دو طرف بر لزوم فراهم شدن فضای تقویت گفت‌وگو و مذاکره تأکید کرده‌‌اند.
اما نگاه مثبت حزب جنبلاط در لبنان در قبال همپیمانان سوریه چندان مشابه موضع دمشق نیست زیرا افرادی که اخیرا با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرده‌اند تأکید کرده‌‌اند که وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تلاش برخی سیاست‌ مدارهای لبنانی از جمله جنبلاط برای بر قرار کردن ارتباط با دمشق گفته است: «درهای قصر مهاجرین برای افرادی که در ریختن خون مردم سوریه دست داشته‌اند بسته است؛ اگر افرادی از اشتباهات خود پشیمان هستند تنها می‌توانند از دمشق دیدار کنند نه بیشتر.
به گفته روزنامه الاخبار اسد به صورت ویژه درباره جنبلاط گفته: او حق ندارد وارد قصر مهاجران شود اما پسرش «تیمور» می تواند وارد قصر شود.
جنبلاط با وجود اینکه در ماههای اخیر مواضع شدید اللحنی علیه دولت بشار اسد در پیش گرفته بود اخیرا، اذعان کرده که اگر انتخابات در سوریه برگزار شود، بشار اسد بیش از ۶۰ درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد.
وی افزوده بود: بشار اسد اگر امروز هم نامزد انتخابات شود پیروز خواهد شد

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین