لابی‎جی‎استریت خطاب به شرمن:کاخ سفید دیگر روی حمایت ما حساب نکند

لابی‎جی‎استریت خطاب به شرمن:کاخ سفید دیگر روی حمایت ما حساب نکند

تنش های موجود میان رژیم صهیونیستی و آمریکا منجر به بدبینی برخی از سران تل آویو به معاون وزارت خارجه ایالات متحده که مذاکره کننده ارشد این کشور در گفتگوهای هسته ای محسوب می شود شده است.

اظهارات معنا دار اسحاق هرتزوگ رهبر حزب کار و اصلی ترین رقیب سیاسی نتانیاهو در انتقاد از توافق هسته ای با ایران و تاکید وی بر اشتراک مواضعش در این خصوص با نخست وزیر رژیم صیهونیستی، منجر به تغییر مواضع برخی اعضای لابی لیبرال یهودی «جی استریت» نسبت به وندی شرمن و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا شده است.

وندی شرمن، ویلیام برنز و سولیوان به مذاکره کننده ارشد آمریکایی در مذاکرات هسته ای که هر سه یهودی هستند، تا کنون از حمایت مستقیم جی استریت بهره مند بوده اند.

در زمان سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره آمریکا، اسحاق هرتزوگ و لابی جی استریت هر دو به حمایت از دولت اوباما و تیم دموکرات همراه وی پرداختند. با این حال پس از شکست هرتزوگ در انتخابات سراسری در سرزمینهای اشغالی، وی تصمیم گرفته است جهت حضور در کابینه ائتلافی سیگنالهایی به نتانیاهو نشان دهد. مهم ترین این سیگنالها به موضوع هسته ای ایران باز می گردد. از آنجا که برخی از اعضای فعال لابی جی استریت موافق حضور اسحاق هرتزوگ در کابینه ائتلافی با نتانیاهو هستند، آنها نیز از مواضع سخت اخیر رهبر حزب کار در تقابل با ایران استقبال کرده اند.

برخی اخبار موثق حاکی از آن است که عده ای از اعضای لابی جی استریت صراحتا به وندی شرمن عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا اعلام کرده اند که با توجه به مواضع اخیر هرتزوگ و همراهی برخی از اعضای لابی جی استریت با این اظهارات، دیگر کاخ سفید نمی تواند بر روی حمایت همه جانبه این لیبرال یهودی ها در ادامه مسیر مذاکرات هسته ای حساب چندانی باز کند. با این حال تلاش کاخ سفید برای همراه سازی کامل لابی جی استریت با خود همچنان ادامه دارد زیرا اوباما و جان کری بر روی جایگاه این لابی در راستای مهار نتانیاهو (در حوزه مذاکرات هسته ای با ایران ) حساب ویژه ای باز کرده اند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین