امام جمعه موقت اهواز: ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در قوه قضاییه نهادینه شود

امام جمعه موقت اهواز: ابعاد شخصيتي شهید بهشتی در قوه قضاييه نهادينه شود

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که امروز نیازمند آن هستیم که ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در جامعه و به خصوص در قوه قضاییه نهادینه شود، گفت: مجموع ابعاد شخصیتی شهید بهشتی را کمتر کسی در خود دارد.

حجت​الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن​زاده با اشاره به هفتم تیر ماه، سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در انفجار دفتر حزب اسلامی، اظهار کرد: شهید بزرگوار آیت‌الله شهید بهشتی دارای شخصیتی استثنایی است. در میان بزرگانی که در دوره معاصر داشتیم، وی از نظریه​پردازان و تئوریسین​های انقلاب بود یعنی در نظام جمهوری اسلامی دچار روزمرگی نمی​شد بلکه شخصیتی داشت که در مبانی کلی نظام جمهوری اسلامی صاحب نظر بود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی​های آیت​الله شهید بهشتی این بود که قدرت اجرایی و مدیریت بالایی داشت که نماد آن را در اداره مجلس خبرگان قانون اساسی با آقای منتظری بود. اما اداره مجلس بر عهده آیت‌الله بهشتی بود که انصافا مدیریت وی از موارد بسیار درخشان در کارنامه پرافتخار این بزرگوار بوده است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در کنار همه این موارد سعه صدر این شهید بزرگوار در کنار تعصب دینی و پایبندی به ارزش​های دینی در دوره​ای که در آلمان در مرکز اسلامی هامبورگ بوده است، نیز مشاهده می​کنیم.

حسن​زاده با اشاره به شخصیت انقلابی و مبارزاتی شهید بهشتی، گفت: جمع این ابعاد و ویژگی​ها را کمتر کسی داراست. اما در کنار همه این موارد نباید از مظلومیت ایشان غافل شد. اکنون جناح​های مختلف سیاسی از جمله اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، حتی اعتدال که اخیرا مطرح است، همه شهید بهشتی را تمجید می​کنند اما ایشان در آن زمان حتی از طرف برخی دوستداران انقلاب هم مورد انتقاد بود. البته نه مورد انتقاد چون نقد بر همه به غیر از معصومین(ع)، وارد هست، اما ایشان مورد حمله بود.

وی ادامه داد: در آن زمان ایشان را مدافع سرمایه‌داری مطرح می​کردند و این مظلومیتی برای ایشان درست کرده بود به طوری که وی را در مقابل بنی​صدر قرار داده بودند و می​گفتند بنی​صدر منتخب مردم است. اما جمله امام خمینی(ره) درباره شهید بهشتی که فرمودند: “شهادتش در برابر مظلومیتش ناچیز بود” نشان‌دهنده این بعد شخصیتی شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز نیازمند آن هستیم که ابعاد شخصیتی این شهید در جامعه و به خصوص در قوه قضاییه نهادینه شود. شهید بهشتی در قوه قضاییه به قدری تاثیرگذار بود که امید است با توجه به ابعاد شخصیتی این شهید، شاهد تحولات در قوه قضاییه باشیم و این حوزه نیز دچار روزمرگی نشود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین