حاجتی خبرداد؛ افزایش ۳۵ درصدی درآمدها

حاجتی خبرداد؛ افزایش 35 درصدی درآمدها

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: درآمد مصوب سال ۹۴ نسبت به ۹۳ افزایش ۳۵ درصدی داشته و از ۲۴۰۰ میلیارد تومان به ۳۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است؛ در سه ماهه نخست سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد وصول درآمد داشتیم که این مبلغ در مدت مشابه امسال به ۸۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.
امید حاجتی در نخستین جلسه کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان اظهار کرد: وصول درآمدهای ما در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است و میزان کسری درآمد از نظر ریالی در سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۹۹ میلیارد تومان رسید.
وی با ابراز رضایت از مدیریت مناسب ستاد در سال گذشته افزود: سال گذشته ۱۱۷ درصد درآمد وصولی و ۱۷ درصد مازاد عملکرد داشتیم و توانستیم مبلغ قابل توجهی را از محل ردیفی که در قانون به منظور ارتقاء درآمدها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پیش بینی شده، دریافت کنیم.
حاجتی تصریح کرد: با تحقق درآمدهای مصوب، بخشی از مشکلات کشور حل می‌شود و در شرایط فعلی کشور و تحریم‌ها موظف هستیم از ظرفیت‌های درونی برای پیشرفت کشور بهره ببریم. وی عنوان کرد: بخش عمده درآمد وصول شده را درآمد مالیاتی تشکیل داده است که باید اجزای ۱۷ درصد مازاد آن تشریح و بررسی شود تا ببینیم که در چه قسمت‌هایی بوده و اگر در این شرایط رکود و بیکاری تاثیر منفی در توسعه اقتصادی می‌گذارد، مدیریت لازم اعمال شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید درآمدی که قرار است در لایحه ۹۵ پیشنهاد دهیم را حداکثر تا مردادماه آماده کنند، خاطرنشان کرد: در این صورت درآمدها در لایحه سال بعد منظور می‌شود که باید امکان وصول آن در استان خوزستان وجود داشته باشد و ابعاد مختلف اثرات آن بررسی شده باشد.
حاجتی ضمن اشاره به اینکه جلسات این کارگروه به طور منظم نیمه دوم هر ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: انتظار ما از اعضای این کارگروه این است که مشخص کنند امکان وصول چه درآمدهای دیگری در استان وجود دارد و به هیچ عنوان درآمدی که وصول آن در این کارگروه به تصویب نرسیده باشد، برای سال ۹۵ قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های برنامه پنجم، نظام درآمد هزینه استانی نادیده گرفته شد، گفت: در سال‌های قبل از برنامه پنجم از محل درآمدهای استانی، منابع را تخصیص می‌دادیم و تلاش می‌‌کردیم که درآمد وصول کنیم و طبق برنامه پیش رویم تا بتوانیم اعتبارات مصوب استان را تخصیص مناسب دهیم اما این ظرفیت از استان‌ها گرفته شد و بدون توجه به میزان وصولی‌ها، منابع به تمام استان‌ها به یک اندازه تخصیص داده می‌شود؛ بنابراین در سطح استان‌ها فقط انگیزه کمک به بودجه کشور باقی مانده و مشوق موثر استانی در تحقق درآمدها از بین رفته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم بر اساس مصوبه‌های خود، منابع را تخصیص دهیم و از مازاد آن برای استان به خوبی استفاده کنیم. نباید جلوی تلاش و ایجاد رقابت در سطح مناطق گرفته شود و این وظیفه ماست که در برنامه ششم توسعه به این نکته توجه کنیم.
وی گفت: جایگاه خاصی برای استان‌ها در تدوین برنامه ششم در نظر گرفته نشده است، اما از سال گذشته تدوین برنامه خود را آغاز و نکات لازم را از دستگاه‌های اجرایی استخراج کرده‌ایم و از همین ماه نیز کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان مجلس، مشاوران استاندار و مدیران مربوطه فعالیت و جلسات خود را شروع می‌کند تا برای برنامه ششم برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین