موردی از آنفلوآنزای مرغی در خوزستان مشاهده نشده است

موردی از آنفلوآنزای مرغی در خوزستان مشاهده نشده است

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزای مرغی در برخی نقاط کشور گفت: در این زمینه تاکنون هیچگونه تلفات و درگیری غیرطبیعی در مرغداری‌های صنعتی استان خوزستان گزارش نشده است.
رضا اسدی اظهار کرد: در استان خوزستان موردی از آنفلوآنزای مرغی مشاهده نشده است. خوزستان از این لحاظ پاک است و هیچگونه درگیری غیرطبیعی و تلفات در مرغداری‌های صنعتی و یا طیور بومی مشاهده و گزارش نشده است.
وی با بیان این که در صورت وقوع مواردی از تلفات در میان طیور، نمونه‌برداری فوری انجام خواهد شد؛ گفت: برای احتیاط بیشتر و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای مرغی در استان خوزستان، اقدامات و تمهیداتی اندیشیده شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش و تشدید نظارت‌های پزشکی بر مرغداری‌های صنعتی و افزایش نظارت بر مرغ‌ها و طیور بومی پرورش داده شده در روستاها اشاره کرد.
اسدی ادامه داد: تشدید کنترل و نظارت بر تردد خودروهای حمل‌کننده جوجه یک روزه و شست‌وشو و ضدعفونی خودروهای حمل مرغ زنده و کشتار روز در کشتارگاه‌های طیور از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر اداره‌کل دامپزشکی خوزستان به همراه کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان اهواز موضوع را به صورت کامل رصد و کنترل می‌کند و خوشبختانه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان مشاهده نشده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین