سه فروند ناوموشک انداز و لجستیک به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد

سه فروند ناوموشک انداز و لجستیک به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد

تهران – دو فروند ناو موشک انداز «نیزه» و «تبرزین» و یک فروند ناو لجستیک « سیرجان»، صبح امروز یکشنبه با حضور امیر سرلشکر « عطاءالله صالحی» فرمانده کل ارتش به ناوگان نیروی دریایی ارتش محلق شد.
[سه فروند ناوموشک انداز و لجستیک به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد]
در این مراسم که امیر دریادار «حبیب الله سیاری » فرمانده نیروی دریایی ارتش، جمعی از فرماندهان، کارکنان و مسئولین در منطقه دوم دریایی بوشهر حضور داشتند، امیر دریادار « عباس زمینی » معاون فنی این نیرو گزارشی از روند تعمیرات اساسی این شناورها ارایه کرد.
این ناوهای موشک انداز و لجستیک پس از طی مراحل تعمیرات اساسی و ارتقاء توان دفاعی، به یگان های رزمی نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.
روز گذشته نیز ناو لجستیک «لاوان» و بالگرد دریاییSH3D با حضور امیر سرتیپ « سید عبدالرحیم موسوی » جانشین فرمانده کل ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس به یگانهای رزمی نیروی دریایی ارتش ملحق شدند.
مراسم الحاق ناوچه های موشک انداز تبرزین، نیزه و ناو پشتیبانی رزمی سیرجان پس از بازسازی و ارتقای سامانه های ناوبری و راداری مجددا به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق گردید.
ناوهای موشک انداز جمهوری اسلامی ایران «نیزه» و «تبرزین» هر دو از نسل شناخته شده ترین ناوچه قهرمان نیروی دریایی یعنی «پیکان» هستند که هردو در سال ۱۳۵۷ معرفی و در سال ۱۳۶۰ نیز به خدمت نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی (بوشهر) درآمدند.
قدرت مانور بالا و شجاعت این شناورها در عملیاتهایی نظیر «اشکان»، «شهید صفری» و «مروارید» و نیز مقابله آنها با پرنده ها و شناورهای رژیم بعث عراق در ایام دفاع مقدس برگ های زرینی در کارنامه دو شناور «نیزه» و «تبرزین» است.
این شناورهای ۴۷ متری با وزنی معادل ۲۷۵ تن، از حداکثر سرعتی معادل ۳۳ گره دریایی برخوردارند.
تعمیرات اساسی ناوهای موشک انداز «نیزه» و «تبرزین» در خرداد سال ۹۰ شروع و پس از ۳۰ ماه کار مفید، به ترتیب با یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۲ میلیون و ۶۷۵هزار نفر-ساعت به پایان رسید.
در روند تعمیرات ناو موشک انداز «تبرزین»، ۱۴هزار و ۶۰۰ قطعه حساس و مهم بومی سازی، ۸هزار و ۴۰۰ قطعه سرویس، ۶هزار و ۲۰۰قطعه تعویض، ۶۱ سامانه مهم تعمیر و ۲۸ سامانه نیز به روزرسانی و بهینه سازی شده است.
در مورد ناو موشک اندازه «نیزه» نیز ۱۹هزار و ۵۰۰ قطعه حساس و مهم بومی سازی، ۱۱هزار و ۲۰۰ قطعه سرویس، ۸هزار و ۳۰۰ قطعه تعویض، ۷۵ سامانه مهم تعویض و ۳۲ سامانه نیز به روزرسانی و بهینه سازی شده است.
از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه قدرت بازدارندگی این ۲ شناور می توان به نصب و راه اندازی سامانه پرتاب موشک «نور» (با برد حدودا ۱۲۰کیلومتر) و «قادر» ( با برد حدودا ۲۰۰کیلومتر) و توپ ۷۶میلیمتری (فجر۲۷) و اتصال آنها به سامانه کنترل آتش یکپارچه، نصب و راه اندازی رادار ناوبری، بازسازی و نوسازی سیستم سکان و اورهال، نصب و راه اندازی ۳ دستگاه موتور اصلی و ۲ دستگاه ژنراتور اصلی و نیز تعمیر و هم راستاسازی سیستم تحرک شناور اشاره کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین