رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان؛ انتقال آب کارون خطری بزرگ برای استان خوزستان است

 رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان؛ انتقال آب کارون خطری بزرگ برای استان خوزستان است

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: انتقال آب کارون خطری بزرگ برای استان خوزستان است و در صورت اجرای این طرح باید به زودی سمفونی مرگ کارون نواخته شود.
[انتقال آب کارون خطری بزرگ برای استان خوزستان است]
جواد سعدون زاده عصرچهارشنبه در جلسه شورای اداری استان خوزستان که بمنظور معارفه معاونان استاندار خوزستان برگزار شد بیان داشت: اگر روند انتقال آب کارون با حجم ۲ میلیون متر مکعب شامل طرح های انتقال آب تونل های کوهرنگ یک ،دو و سه،طرح چشمه لنگان،قمرود و بهشت آباد انجام شود دیگر چیزی از آب کارون بزرگ باقی نخواهد ماند.
وی بیان داشت:طرح انتقال آب کارون یک تمدن بزرگ را از بین خواهد برد و تمامی خوزستانی ها باید در اقدامی هماهنگ این خطر بزرگ را دفع کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس جمهور گفت: در این نشست به طور کامل در خصوص طرح انتقال آب کارون بحث شد و نمایندگان استان خوزستان مشکلات موجود در استان را در قالب گزارش هایی به رئیس جمهور ارایه دادند.
سعدون زاده با اشاره به بروز بیماری های تنفسی در استان خوزستان اظهار داشت: در ماه جاری اتفاقی در استان خوزستان افتاده که سلامت مردم را به خطر انداخته است اما همین رویداد بازتاب خوبی در نهادهای مرتبط نداشته و تاکنون هیچ کدام از مسوولان علل تشدید بیماری های تنفسی را اعلام نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه بر اثر این بیمار ی بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم استان خوزستان راهی بیمارستان ها شدند گفت:خوزستان در بعد سلامت شاخص های یک زندگی سالم را ندارد .
رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان داشت: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس نگران این هستند که چرا بارانی که رحمت الهی است در خوزستان تبدیل به عامل وحشت شده است.
سعدون زاده با اشاره به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز علی رغم قدمت دیرینه یک سقوط آزاد در دوره های اخیر داشته است و آمار ها از متون چاپ شده در منابع دولتی نشان می دهد این دانشگاه که قبلاً در رتبه هفتم کشور بوده الان در رتبه شانزدهم قرار دارد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم معاونان جدید استاندار خوزستان که نیروهایی تازه نفس محسوب می شوند ،قرار گرفتن در این موقعیت را سکوی پرش و پیشرفت خود قرار ندهند.
وی با اشاره به اینکه اگر قرار است خوزستان آباد باشد باید اعتبارات خوبی به این استان تعلق گیرد ،افزود: خوزستان از نظر وصول مالیات بعد از تهران رتبه دوم را دارد ،حال باید محاسبه کرد میزان رسوب این پو ل ها در استان خوزستان چقدر بوده است.
رئیس مجع نمایندگان استان خوززستان بیان داشت: همچنین خوزستانی های در بخش سپرده قرض الحسنه بعد از تهران بیشترین سپرده ها را نزد بانک ها دارند اما بانک های استان سود حاصل ازاین پول ها به مرکز انتقال می دهند.
سعدون زاده بیان داشت: انتقال ثروت از استان خوزستان توسط عوامل مالیاتی و بانک های رو به مرکز است و با این کار نمی توان استان خوزستان را ساخت.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان خوزستان در سال های اخیر محرمانه بوده و هیچ کس از آن اطلاع ندارد افزود: کسادی بازار، مشکلات آموزش و پرورش ،مسایل بهداشت و درمان و بسیاری مسائل دیگر در استان خوزستان تنها بخشی از مشکلات این استان است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آمار ارایه شده در کتاب های ارزیابی سال ۹۱-۹۲ آموزش و پرورش نشان می دهد خوزستان در دوره ابتدایی رتبه ۲۹ ،در دوره راهنمایی رتبه ۳۰ و در دوره متوسطه رتبه ۳۲ کشوری را دارد که این برای استان خوزستا ن اصالاً جایگاه مناسبی نیست.
گفتنی است در پایان این نشست مراسم معارفه ۵ نفر از معاونین جدید استانداری خوزستان انجام شد

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین