رئیس اسناد پزشکی خوزستان: ۲۲۸۰ بیمار سرطانی در تأمین اجتماعی خوزستان پرونده دارند

 رئیس اسناد پزشکی خوزستان: ۲۲۸۰ بیمار سرطانی در تأمین اجتماعی خوزستان پرونده دارند

رئیس اسناد پزشکی تأمین اجتماعی خوزستان گفت: هم‌اکنون دو هزار و ۲۸۰ نفر در این مرکز دارای پرونده متعلق به بیماران سرطانی هستند.

صمد صمیمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: در گذشته مردم خوزستان برای تأیید نسخه‌های خاص باید به ترتیب به دکتر، داروخانه، اسناد پزشکی و داروخانه مراجعه کرده و در نهایت دارو را مصرف می‌کردند. ولی با دستور مدیر درمان استان، کارشناسان را در بیمارستان‌های شفا و گلستان اهواز و همچنین داروخانه‌های امام صادق و هلال‌احمر این شهر مستقر کردیم.

وی افزود: در بیمارستان گنجویان دزفول و شهید مطهری آبادان کارشناسان تأیید نسخه را مستقر کرده و تا پایان ماه جاری نیز در بیمارستان بهبهان این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس اسناد پزشکی خوزستان تصریح کرد: با وجود دستور استاندار مبنی بر تعطیل بودن روزهای پنج‌شنبه، چون بزرگان خانواده یا همان سرپرستان در این روز به کارهای درمانی می‌پردازند واحد تأیید نسخه اسناد پزشکی خوزستان در روزهای پنج‌شنبه نیز فعال است.

صمیمی بیان کرد: بودجه امسال ما به‌اندازه ۱۰ بار مسافت جاده‌ای اهواز به تهران با چیدن اسکناس ۵۰ هزار تومانی و برابر ۶۰۰ میلیارد تومان است. این بودجه برای مسائل دارویی بیماران سازمان هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیماران تا سقف ۶۰۰ هزار تومان نیاز به مراجعه حضوری ندارند. اسناد پزشکی ۹۰ درصد از هزینه‌های دارویی بیماران سرطانی را پرداخت می‌کند. در حال حاضر دو هزار و ۲۸۰ نفر از بیمه‌شدگان خوزستانی در اسناد پزشکی پرونده سرطانی دارند. سال گذشته برای داروی بیماران سرطانی خوزستان ۱۶ میلیارد تومان هزینه شد.

رئیس اسناد پزشکی خوزستان یادآور شد: ۶۵۰ بیمه‌شده خوزستان در اسناد پزشکی استان دارای پرونده بیماری (ام. اس) بوده که سال گذشته مبلغ چهار میلیارد تومان برای تأمین داروی آنها هزینه شد. یک هزار و ۱۲۰ نفر بیمار دیالیزی، ۶۹۰ نفر بیمار تالاسمی و۱۳۵ نفر نیز به عنوان بیمار هموفیلی در اسناد پزشکی استان پرونده تشکیل داده‌اند. سال گذشته برای این بیماران خاص ۶ میلیارد تومان در زمینه تأمین دارو هزینه شده است.

صمیمی در پایان گفت: سال گذشته ۶۵۵ بیمار برای انجام عمل‌های پیوند اعضا در اسناد پزشکی خوزستان تشکیل پرونده دادند. ۵۷۵ نفر آنها مربوط به پیوند کلیه، ۶۳ نفر پیوند کبد، ۱۱ نفر پیوند مغز استخوان، سه نفر پیوند قلب، دو نفر پیوند قرنیه و یک نفر نیز پیوند پانکراس بودند. سال گذشته برای تأمین داروی این بیماران سه میلیارد تومان هزینه شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین