رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: روستاهای خوزستان در تخصیص اعتبار محروم‌تر می‌شوند

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: روستاهای خوزستان در تخصیص اعتبار محروم‌تر می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با شیوه تخصیص اعتبار سال جاری در استان، روستاهای کم برخوردار از قبل هم محروم‌تر می‌شوند.

کیخسرو چنگلوایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان و در واکنش به پیشنهاد ارائه شده از سوی سازمان برنامه‌ریزی استان در خصوص اختصاص اعتبار به پروژه‌های با درصد بالای پیشرفت فیزیکی اظهار کرد: می‌بایست سناریوهای پیشنهادی که در آن اعتبارات به پروژه‌های مستمر تعلق نگرفته، قبل از مطرح‌شدن در شورای برنامه‌ریزی در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار می‌گرفت.

چنگلوایی ادامه داد: بعد از قرار گرفتن برنامه توزیع اعتبارات در نهادهای اجرایی و بررسی و آسیب‌شناسی آن توسط متخصصان و مجریان پروژه‌ها، برای تائید و اجرائی کردن در شورا به رای گذاشته می‌شد.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری در تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها عنوان کرد: وجود مشکلات اعتباری و پروژه‌های نیمه‌تمام بر همگان روشن است و باید برای حل مشکلات همه مدیران استانی فکر کنند و تنها به کلان‌شهر تمرکز نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: در مدل مدل فعلی توزیع اعتبارات در استان خوزستان، متاسفانه نگاه مناسبی به پروژه های جهاد کشاورزی استان که اغلب در روستاهای هستند، نشده، به همین دلیل اعتقاد دارم که با این شرایط روستاهای کم برخوردار استان به علت عدم تخصیص اعتبار از قبل هم محروم تر می شوند.

چنگلوایی افزود: در طرح تکمیل پروژه‌ها با پیشرفت ۸۰ درصد و تخصیص اعتبارات در این مدل توزیع، نگاه به تولید و محرومیت‌زدایی روشن نیست.

وی در پایان گفت: برای روشن شدن نحوه توزیع اعتبارات، باید سهم هر دستگاه و ارگانی در استان مشخص و اولویت‌ها در تخصیص اعتبارات لحاظ شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین