مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان: جامعه پزشکی خوزستان با دریافت وجوه غیرمتعارف برخورد می‌کند

 مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان: جامعه پزشکی خوزستان با دریافت وجوه غیرمتعارف برخورد می‌کند

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: جامعه پزشکی خوزستان دریافت وجوه غیرمتعارف را قبول ندارد و با این مسئله برخورد می‌کند.

داریوش پناهی زاده شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: مسئله درمان در هیچ نقطه‌ای از دنیا کامل نیست . اما باید در نظر داشت سیستم درمان کشور دارای یک بروکراسی بسیار خوب و غیرقابل مقایسه با سایر کشورها بوده و بیشتر کارها خیلی خوب و با سرعت انجام می‌شود.

وی افزود: برای اجرای طرح تحول درمان، منابع خوبی دیده‌شده و اصلاحاتی هم صورت گرفته است. در بحث دریافت وجوه غیرمتعارف هم پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم که بالای ۹۵ درصد در این زمینه موفق بوده‌ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: جامعه پزشکی خوزستان دریافت این وجوه را قبول نداشته و با جدیت نیز با این موضوع برخورد می‌کند.

پناهی زاده با اشاره به اینکه سال گذشته بودجه ما ۶ هزار میلیارد ریال بود و امسال نیز ۹ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: به جز ماهشهر و شوشتر، سه بیمارستان در حال ساخت در خوزستان داریم. در حالی که در کل کشور تنها هشت بیمارستان در حال ساخت است. خوزستان در ساخت بیمارستان مقام اول کشور را دارد. بیمارستان امیرکبیر اهواز در حال ساخت بوده و بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها بیمارستانی است که ۹۶ تخته خوابه بوده و ۲۸ تخت ویژه دارد.

سرمایه‌گذاری خوب در آبادان

وی عنوان کرد: امسال بیش از پنج میلیارد تومان برای بهسازی بخش‌های قدیمی و هتلینگ بیمارستان‌ها هزینه خواهیم کرد. بیمارستان آبادان از نظر زمان اجرا و برنامه‌ریزی ساختی که پیش‌بینی‌شده دارای رکورد بوده و کار به سرعت در حال پیشرفت است. هزینه برآورد شده برای ساخت این بیمارستان ۸۰ میلیارد تومان است. در واقع سرمایه‌گذاری زیادی در آبادان انجام دادیم چون شهری است که در زمان جنگ دین خود را به کشور ادا کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان اضافه کرد: سال گذشته ۶ میلیارد تومان تجهیزات هایتک جدید خریداری و در اختیار بیمارستان‌ها قراردادیم. با توجه به رشد جمعیت دزفول و نبود یک بیمارستان دولتی، ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بسیار ضروری بود. پیش‌بینی هزینه برای ساخت این بیمارستان ۶۰ میلیارد تومان است.

پناهی زاده یادآور شد: خوزستان دارای ۳۰ مرکز درمانی شامل یک دی کلینیک، ۶ بیمارستان و ۲۳ پلی کلینیک است. سال گذشته نزدیک به پنج میلیون ویزیت در مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام‌شده که از این تعداد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار ویزیت مربوط به پزشک عمومی، ۸۰۰ هزار ویزیت پزشک متخصص و ۱۰۰ هزار ویزیت دندانپزشکی بوده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تعرفه زایمان طبیعی به‌اندازه سزارین است. البته تعرفه‌های تشویقی برای انجام زایمان به‌صورت طبیعی در نظر گرفته‌شده ولی اصلاح عقیده بانوان برای انجام زایمان طبیعی به‌جای سزارین کمی سخت و زمان‌بر است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان ادامه داد: سال گذشته ۱۰ آمبولانس خریداری‌شده و امسال نیز قصد خرید سه آمبولانس را داریم. هزینه خرید هر آمبولانس ۱۷۰ میلیون تومان است.

پناهی زاده بیان کرد: بیش از ۸۰ مجوز برای جذب داروساز، دندان‌پزشک، متخصص و پزشک عمومی در استان دریافت شده که ۶۲ مورد از آنها نیز شروع به کارکرده‌اند. دریافت این تعداد مجوز برای استان کار بی‌نظیری بود.

وی در پایان در ارتباط با درمانگاه بندر امام گفت: از سال گذشته درمانگاه پایانه بندر امام در حال فعالیت است ولی چون آمبولانس نداشت افتتاح رسمی آن انجام نشد. در سال آینده با اختصاص آمبولانس به این درمانگاه مراسم افتتاحیه رسمی هم برگزار می‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین