ایدنی: شاخص‌های سلامت خوزستان در شان مردم نیست

ايدني: شاخص‌هاي سلامت خوزستان در شان مردم نيست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: شاخص‌های استان خوزستان در بعد سلامت، متاسفانه در حد و شان مردم این استان نیست.
دکتر اسماعیل ایدنی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره سراسری تصویربرداری بیماری‌های زنان، که امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه در تالار شهدای این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان دارای ۴٫۵ میلیون نفر جمعیت است و بزرگترین ظرفیت این استان نیروی انسانی آن محسوب می‌شود. بیش از ۴۳۰ هزار نفر دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر وجود دارد که در صورتی مدیریت درست می‌تواند در جهت توسعه استان بسیار کارگشا باشد.
وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دلیل قدمت بسیار، در بعد سلامت ظرفیت های بسیاری دارد از جمله این ظرفیت‌ها می‌توان به فعالیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ عضو هیات علمی و همچنین گروه‌های آموزشی خوبی اشاره کرد. این نشان می‌دهد که این دانشگاه ظرفیت لازم برای گام برداشتن در جهت ارتقای سلامت استان را دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: شاخص‌هایی که استان در بعد سلامت دارد متاسفانه در حد و شان مردم آن نیست. البته این ناشی از عواملی خارج از حیطه دانشگاه و حوزه سلامت است.
وی تصریح کرد: نگاه کلانی که بر مدیریت سلامت وجود داشت، به نوعی نگاه تولید ثروت بود ولی لزوما این نگاه باید نگاه توسعه سلامت‌محور باشد.
ایدنی اظهار کرد: بزرگترین شاخصی که در ارتقای سلامت استان باید توجه ویژه به آن داشت نیروی انسانی سالم است. انسان سالم، محور توسعه سلامت می‌باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین