معاون سیاسی استاندار خوزستان: ۹ جشن گلریزان در ماه رمضان برای زندانیان خوزستانی برگزار شد

معاون سیاسی استاندار خوزستان: ۹ جشن گلریزان در ماه رمضان برای زندانیان خوزستانی برگزار شد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: امسال در ماه رمضان ۹ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند در این ستان برگزار شد.
فرج اله خبیر پیش از ظهر امروز شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: در ارتباط با ماه رمضان و اهمیت آن همین که بدانیم لیله القدر ارزشش از هزار ماه دیگر هم بیشتر است، باعث می‌شود تا وظیفه سنگینی به ما محول شود. ایام ماه رمضان باید باشکوه‌تر از ماه‌های دیگر باشد و مردم نیز باید به آن چیزی که خداوند دستور می‌دهد عمل کنند.

وی بیان کرد: در ماه رمضان امسال ضمن اینکه همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کردند؛ می‌خواستیم که یک فضای متفاوت با سایر ماه‌ها داشته باشیم. البته با روزه گرفتن مردم و تغییرات زیادی که در رفتار و کردار خود ایجاد می‌کردند به طبع یک فضای متفاوت را در جامعه مشاهده کردیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: از تمامی مبلغان و مبلغاتی که برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این ماه تلاش کرده و به فعالیت‌های تبلیغی مشغول شدند، تشکر می‌کنم. باید به خوزستان به‌صورت ویژه‌ای نگاه کرد چون این استان یک شرایط خاص دارد.

خبیر افزود: جغرافیای سیاسی، منابع مختلف، موقعیت مرزی، تأثیرگذاری در صحنه اقتصاد ملی و طمعی که دشمن به این استان دارد شرایط را ویژه کرده و باید نهایت تلاش خود را در این استان به کار بگیریم.

وی تصریح کرد:‌ بعضی از افراد گاهی مواقع می‌خواهند در ایمان مردم شکاف ایجاد کنند؛ بنابراین باید با تلاش همگانی نقشه‌های این افراد و دشمنان اسلام را نقش بر آب کنیم تا توطئه‌های دشمن خنثی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: همین که مردم خوزستان این‌قدر به عید فطر و آئین‌های مذهبی علاقه داشته و این عید بزرگ را متمایز از سایر اعیاد دانسته و در واقع جزو یکی از اعیاد اصلی آنها بوده خود یک فرصت است. مردم استان جشن عید فطر را متمایز از سایر استان‌ها برگزار کرده و باید از این قابلیت به‌درستی استفاده کنیم.

خبیر تأکید کرد:‌ ممکن است کم و کاستی‌هایی به‌ویژه در بخش امکانات تبلیغی داشته باشیم ولی این کم و کاستی‌ها نباید باعث شود که در امر تبلیغ دچار خلل شویم. البته امسال برنامه‌های بسیار خوبی را در ماه رمضان اجرا کردیم که این برنامه‌ها در واقع مقدمه‌ای برای فعالیت در سال‌های آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال تلاش شد تمامی مسئولان شهرستان‌ها تا پایین‌ترین رده که دهیارها هستند را از جدیت در اجرای برنامه‌های رمضان مطلع کرده و برای بسترسازی مناسب برای تغییر فضای در ماه رمضان از همه این مسئولان کمک گرفتیم. حتی با اصناف جلساتی برگزار شد که سعی کنند در ایام ماه رمضان حتما تخفیفاتی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید فضای نشاط اسلامی را در جامعه داشته باشیم تا مردم بانشاط و شادابی وارد ماه رمضان شوند. ورود به ضیافت الهی کار هر کسی نبوده و یک توفیق است و اگر کسی این توفیق را پیدا کرد باید آن را جشن بگیرد.

خبیر اظهار کرد: در رسیدگی به امور قرآنی، امسال تلاش‌هایی شد که از جمله آن می‌توان به توزیع ۴۰ هزار حلقه نرم‌افزار قرآنی در میان اقشار مختلف خوزستان اشاره کرد. چراغانی و نظافت اماکن عمومی، تبلیغات محیطی و غبارروبی و عطرافشانی یک هزار و ۵۰۰ مسجد توسط ائمه جماعات نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان بودند.

وی اضافه کرد: برگزاری جشن برای چهار هزار و ۸۸۸ دختر و پسر سال اولی، ۵۰۰ جشن استقبال از رمضان، برپایی سفره‌های افطاری و اطعام نیازمندان و ایتام (اطعام ۳۵۵ هزار و ۷۳۱ نفر با غذای گرم) و توزیع ۳۹ هزار سبد غذایی نیز از جمله برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان بودند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: برگزاری ۹ جشن گلریزان در استان برای آزادی زندانیانی که شرایط عفو داشتند و جمع‌آوری ۳۰ میلیارد ریال در این جشن‌ها نیز جزو برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان بودند.

خبیر در پایان گفت: برپایی ۴۰ نمایشگاه قرآنی و پخش ۳۰ نوبت جمع خوانی قرآن کریم از سوی صداوسیمای خوزستان نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان بودند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین