مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان: «کوشک» از عرصه‌های ثبت ملی است به شهرداری تحویل نمی‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان: «کوشک» از عرصه‌های ثبت ملی است به شهرداری تحویل نمی‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: کوشک حمیدیه از عرصه‌های ثبت ملی است و قرار نیست به شهرداری حمیدیه تحویل داده شود.
«کوشک» از عرصه‌های ثبت ملی است به شهرداری تحویل نمی‌شود
افشین حیدری در حمیدیه اظهار کرد: کوشک حمیدیه از عرصه‌های ثبت ملی شده است و امکان ندارد این اثر ثبت شده ملی به شهرداری تحویل شود و اصلا امکان تحویل آن به هیچ سازمان و نهاد دیگری وجود ندارد.
وی افزود: در جلسه‌ای که با فرماندار حمیدیه منعقد شد بسیار در این زمینه‌ها رایزنی شده و در این جلسه قرار نبوده است که شهرداری در کوشک مستقر شود.
حیدری با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه فعالیت بسیار زیادی انجام داده است، گفت: کوشک در حال تصرف بود و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در ابتدا برای این تصرف‌ها تشکیل پرونده داد و از طریق قضایی مشکلات را پیگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از آثار تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: حفاظت از آثار تاریخی را در قالب اجرای قانون انجام می‌دهیم و همیشه تلاش می‌کنیم تا از قانون حمایت شود و در کوشک حمیدیه نیز شرایط به همین منوال است.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خاطر نشان کرد: کوشک حمیدیه متعلق به مردم است و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با پیگیری‌های زیاد توانست از مراجع قضایی حکم به سود میراث فرهنگی بگیرد و قرار نیست از دستگاهی تحویل گرفته شود و به دستگاه دیگری تحویل شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اراضی حمیدیه ثبت ملی هستند، گفت: اراضی این منطقه ثبت ملی هستند و قرار نیست از ردیف ثبت خارج شوند و در این باره تنها قانون فصل‌الخطاب است.
حیدری افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا سطح خدمات‌رسانی به مردم در شهر حمیدیه ارتقا یابد و میراث فرهنگی نیز در این زمینه آماده هرگونه همکاری است.
وی گفت: مردم حمیدیه خالق حماسه بزرگی همچون نخستین شکست سربازان بعث عراق در خوزستان بوده‌اند و به این دلیل می‌کوشیم تا شرایط در این منطقه بهبود یابد

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین