مجله تایم به نقل از وزیر خارجه گزارش داد / ظریف هشدار داد : هرگونه تحریم جدید امریکا به منزله مرگ توافق هسته ای است

مجله تایم روز دوشنبه نوشت : محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران هشدار داده است که هرگونه اعمال تحریم های جدید علیه ایران از سوی کنگره امریکا حتی اگر این تحریم ها تا شش ماه به مورد اجرا در نیایند، به منزله مرگ توافق هسته ای خواهد بود.
[ظریف هشدار داد : هرگونه تحریم جدید امریکا به منزله مرگ توافق هسته ای است]
مجله تایم نوشت که از ظریف پرسیده شد، اگر کنگره تحریم های جدیدی اعمال کند حتی اگر این تحریم ها تا شش ماه به اجرا گذاشته نشوند چه پیش خواهد آمد؟ وی جواب داد که ˈمرگ کل توافق فرا می رسد.ˈ
اشاره ظریف به توافق موقتی بود که در ۲۴ نوامبر با شش قدرت جهان برای مهار هسته ای ایرن در ازای کاهش محدود تحریم های اقتصادی حاصل شد.
رابرت منندز رییس دمکرات کمیته روابط خارجه سنا و سناتور جمهوری خواه ˈ مارک کرک ˈ به حصول توافق در مورد طرح قانونی که باقیمانده صدور نفت ایران ، ذخایر مبادله ارز و صنایع استراتژیک را هدف قرار خواهد داد، نزدیک شده اند. این طرح با یک نبرد فزاینده در بحبوحه مخالفت کاخ سفید روبرو خواهد شد.
جواد ظریف گفت : ایران تحت فشار قرار نخواهد گرفت.
وی افزود : ما دوست نداریم زیر فشار و تهدید مذاکره کنیم .اگر کنگره تحریم ها را تصویب کند، فقدان جدیت و تمایل خود را برای دستیابی به راه حلی از جانب امریکا نشان می دهد.
وی در ادامه گفت : من از پیچیدگی های و مسائل گوناگون در داخل امریکا آگاهم ولی این امر برای من قابل توجیه نیست. من یک مجلس دارم . مجلس من نیز می تواند قوانین گوناگونی تصویب کند که در صورت شکست مذاکرات به مورد اجرا گذاشته شود.ولی اگر ما شروع به این کار کنیم ،به گمان من به جایی نمی رسیم.
کاخ سفید هفته گذشته گفت :مخالف تلاش تازه برخی از اعضای سنای امریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران است حتی اگر محدودیت های جدید ماهها به اجرا گذاشته نشود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین