برف و کولاک در اردبیل / رانندگان مراقب باشند

برف و کولاک در اردبیل / رانندگان مراقب باشند

مسوول مرکز اطلاعات راه های اداره کل راه و شهرسازی اردبیل از رانندگان خواست که باتوجه به بارش سنگین برف و کولاک از سفرهای غیرضروری خودداری کنند
[برف و کولاک در اردبیل / رانندگان مراقب باشند]
بهروز مرادی گفت : بارش برف که از عصر امروز در اکثر جاده ها و گردنه های استان اردبیل آغاز شده از ساعاتی قبل تشدید و همراه با کولاک شده است.
وی اظهار کرد : به علت شدت وزش باد و کولاک برف و نیز برودت هوا کار نمک پاشی سطح جاده ها در برخی محورهای مواصلاتی کوهستانی و کولاک گیر استان اردبیل موثر واقع نمی شود و سطح این راه ها یخبندان و لغزنده است.
وی میزان برف و نیز کولاک برف را در گردنه بودالالو در محور اردبیل به خلخال ؛ گردنه الماس در محور خلخال به اسالم ؛ گردنه صایین در محور نیر به سراب و نیز محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان های اردبیل و مشگین شهر شدید توصیف کرد.
او گفت : تا این زمان با تلاش شبانه و روز ماموران راهداری تمام راههای اصلی استان اردبیل باز هستند و تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی امکان پذیر است.
وی گفت : باتوجه به احتمال شدت یافتن بارش ها و کولاک و از سویی سرمای شبانگاهی حاکم بر منطقه پیش بینی می شود که وضعیت جوی جاده ها در ساعات پیش رو و به خصوص در سپیده دم سه شنبه سخت تر از زمان حاضر باشد.
بارش برف همراه با کولاک از شامگاه دوشنبه در شهر اردبیل شدت یافته و سطح گذرگاه های این شهر در اندک زمانی لایه ضخیمی از برف و یخ پوشانده که ارتفاع آن به دلیل همراهی با کولاک از ۱۰ تا ۳۵ سانتیمتر متغیر است.
سرمای هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل در زمان حاضر منفی پنج درجه سلسیوس (سانتیگراد) ثبت شده است و این درحالیست که کارشناسان هواشناسی پیش بینی کرده اند که ساکنان اردبیل فردا (سه شنبه) سپیده دم بسیار سرد و یخبندانی را در پیش رو داشته باشند.
اردبیل در سرزمینی فلاتی شکل قرار دارد که جاده های آن با شیب ها و پیچ های تند به زمین های کم ارتفاع اطراف منتهی می شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین