معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن خوزستان: سیستم خشک بانکی خوزستان زیربار تسهیل در پرداخت های صنعتگران نرفت

 معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن خوزستان: سیستم خشک بانکی خوزستان زیربار تسهیل در پرداخت های صنعتگران نرفت

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: جلسات ستاد تسهیل رفع موانع تولید و حمایت از صنعتگران برگزار شد ولی متاسفانه سیستم خشک بانکی استان زیر بار تسهیل در پرداخت ها نشد.

یونس حسین نژادیان شامگاه سه شنبه در اولین میز تخصصی خرما اظهار کرد: خرما به اندازه شیرینی اش تلخی هایی هم دارد و متاسفانه بیشتر این تلخی در خوزستان است. مشکل آب کشاورزان خوزستان یکی از تلخی های محصول خرما است.

وی افزود: برای ارائه تسهیلات و آموزش کشاورزان به ویژه آموزش استفاده از روش های آبیاری نوین کم کاری هایی صورت گرفته است. نقطه مقابل تولید خرما اشتغالی است که بیش از ۶۷ واحد بسته بندی خرما را در خوزستان ایجاد کرد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: بیشترین تولید خرما و به تبع اشتغالزایی آن در استان خوزستان متعلق به شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان است. این اشتغالزایی ها در واقع بدون اینکه هزینه ای به دولت وارد کند، شکل گرفته است.

حسین نژادیان بیان کرد: طرح خرید توافقی چون محاسن خیلی خوبی داشت، از خوزستان شروع شده و بعد توسط دولت پذیرفته و به عنوان یک طرح ملی به سایر استان ها نیز ابلاغ شد. در حال حاضر گستردگی اجرای این طرح و همچنین بهترین اجرا را در خوزستان شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: تسهیلاتی را به واحدهای بسته بندی خوزستان ارائه کردند ولی خیلی از واحدها به دلیل مشکلات بانکی توان ادامه کار ندارند. متاسفانه بخش خصوصی به تنهایی ضرر و زیان ها را به دوش می کشد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: یارانه حمل و نقل هم توسط دولت در نظر گرفته شد ولی بند یک این یارانه اصل کمک دولت را منحرف کرده و بیشتر افراد را از بهره مندی یارانه ها محروم کرد. ما به دنبال بازپس ندادن پول های دریافت شده از بانک نیستیم ولی به دلیل وضعیت بازار جهانی و نوسانات ایجاد شده در آن و همچنین تحریم ها قادر به بازپس دادن به موقع تسهیلات نیستیم.

حسین نژادیان یادآور شد: جلسات ستاد تسهیل رفع موانع تولید و حمایت از صنعتگران را برگزار کردیم ولی متاسفانه سیستم خشک بانکی زیر بار تسهیل در پرداخت ها نشد. امیدوارم با برگزاری چنین جلساتی به راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات موجود برسیم.

وی در پایان گفت: باید ستاد خرمای کشور را احیا کرده و برنامه ریزی کاملی در بحث کشتیرانی که با صادرات به صوت مستقیم مرتبط است، داشته باشیم. راه اندازی پایانه صادراتی خرما در شادگان نیز یکی دیگر از پیشنهاداتی است که می تواند در رفع مشکلات موجود در این صنعت تأثیرگذار باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین