آصفری خبر داد: بررسی تحریم‌های جدید آمریکا و حادثه تروریستی دیاله در کمیسیون امنیت‌ملی

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به بررسی موضوع تحریم‌های جدید آمریکا و حادثه تروریستی عراق در نشست هفته آینده کمیسیون، از حضور مسئولان وزارت امور خارجه در این نشست خبر داد.
محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرار گرفتن تعداد دیگری از شرکت‌ها و شخصیت‌های ایرانی در لیست تحریم‌‌های آمریکا، گفت: این نشان‌دهنده روحیه خصومت، دورویی و فریبکاری مقامات آمریکایی در قبال جمهوری اسلامی ایران است که به هیچ وجه این اقدامات با توافق ژنو سازگار نیست.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه رفتار دوگانه در مسئله هسته‌ای ایران نشانه مستقل نبودن دولت آمریکا در اتخاذ تصمیمات است، افزود:‌ در شرایط کنونی و با توجه به سیاست‌های متناقض این کشور، معلوم نیست که چه کسی در آمریکا تصمیم‌گیرنده نهایی است، زیرا از یک طرف دولت آمریکا از توافق سخن می‌گوید و از طرف دیگر تحریم‌‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.
وی ادامه داد: قطعا جمهوری اسلامی ایران به توافق‌نامه ژنو پایبند بوده و به حل پرونده هسته‌ای از طریق مذاکرات معتقد است، اما ایران هیچ زمانی در مقابل اقدامات غیراعتمادساز آمریکایی‌ها کوتاه نمی‌آید.
وی با اشاره به اظهارات مقامات کاخ سفید درباره دلایل اعمال تحریم به شرکت‌های جدید ایرانی مبنی‌بر اینکه این اقدامات برای کاهش اثر لابی‌های صهیونیستی در کنگره بوده است، افزود: این اظهارات در راستای سیاست‌های فریبکاری مقامات آمریکایی است، زیرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در اهداف خود هماهنگ و یک نظر هستند در غیر این صورت باید برای ملت آمریکا به‌علت نفوذ صهیونیست‌ها در تمام دستگاه‌های این کشور تأسف خورد.
آصفری با اعلام اینکه ادامه روند اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی موجب تعلیق مذاکرات هسته‌ای و در نهایت اتخاذ تصمیمات لازم برای شتاب در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور می‌شود، تصریح کرد: ایران به‌دنبال حل پرونده هسته‌ای از طریق دیپلماسی و مذاکرات است، از این‌رو مقامات آمریکایی باید در جهت رفع سوء تفاهمات گام بردارند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس، با اشاره به شهادت و مجروح شدن تعدادی کارگر ایرانی در انفجار دیاله عراق، یادآور شد: قطعا این حادثه و موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در نشست هفته آینده کمیسیون با حضور مسئولان وزارت امور خارجه بررسی می‌شود./

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین