رئیس اتاق بازرگانی اهواز: وضعیت مرز چزابه با یک مرز رسمی همخوانی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: وضعیت مرز چزابه با یك مرز رسمی همخوانی ندارد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

وضعیت مرز چزابه با یک مرز رسمی همخوانی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: وضعیت مرز چذابه اسفبار است و آنچه که ما در آن مکان تجاری شاهد هستیم با شاخص‌های مراودات تجاری و یک مرز رسمی همخوانی ندارد.

شهلا عموری شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات مرز چزابه، اظهار کرد: بخش وسیعی از نبود و کمبود امکانات در این مرز متوجه شهرداری بستان است چرا که این شهرداری متولی است و از محل هایی که در اختیار دارد درآمد کلانی کسب می کند.

وی با اشاره به اینکه امشب شهردار و رئیس شورای شهر بستان را دعوت کرده تا به یک راه حل جامع در این رابطه برسیم، ادامه داد: ظرفیت فعلی این مرز پاسخگوی حجم زیاد کامیون هایی که روزانه وارد آن می شوند، نیست.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه سنتی بودن مراودات تجاری بین تجار و بازرگانان ضرر و زیان های هنگفتی به آنان وارد کرده است و در این نشست تلاش می کنیم تا کوتاه ترین مسیر حل بخشی از مشکلات مذکور را انتخاب کنیم، عنوان کرد: متاسفانه فقدان امکانات اولیه آنقدر در مرز چذابه مشهود و ملموس است که صدای اعتراض فعالان اقتصادی، رانندگان و … مدتی است به گوش می رسد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این جلسه گفت: مرز چذابه یکی از مرزهای پرمزیت کشور به شمار می رود که متاسفانه تاجر و بازرگان خوزستانی تاکنون نتوانسته از آن استفاده بالقوه کند.

یونس حسین نژادیان با تاکید بر اینکه نباید کسی منکر مشکلات چزابه شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم مشکلات فعلی را ریشه ای حل کنیم. قطعا تداوم این امر شایسته یک مرز رسمی نیست.

وی افزود: بی شک توجه به مزر چذابه برای ما اهمیت ویژه دارد و در راستای رفع مشکلات موجود در آن یار و یاور بخش خصوصی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از دو ساعت بحث و گفتگو پیرامون مشکلات نمایش داده شده در مستند تهیه شده مقرر شد کمیته ای مرکب از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، گمرک چزابه و شهرداری بستان با محوریت فرماندار دشت آزادگان موارد یاد شده را ظرف یک هفته به صورت میدانی پیگیری و با تعامل و همدلی نسبت به رفع معضلات اقدام کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین