رئیس شورای هیئت‌های مذهبی اهواز: هیئت‌های مذهبی اهواز همچنان منتظر تحقق وعده شهردار هستند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی اهواز: هیئت‌های مذهبی اهواز همچنان منتظر تحقق وعده شهردار هستند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی اهواز گفت: هیئت‌های مذهبی اهواز همچنان منتظر تحقق وعده شهردار در خصوص تحقق برخی وعده‌ها هستند.

سید علی باب المراد اظهار کرد: هشت ماه پیش همایشی با حضور ۲۰۰ هیئت مذهبی شهرستان اهواز با حضور شهردار اهواز و معاون فرهنگی وی برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم هنگام سخنرانی از شهردار اهواز که در محل نیز حضور داشت، درخواست‌هایی کردم که بعد از تائید شهردار با تکبیر و صلوات افراد شرکت کننده که اغلب آنها متولیان هیئت‌های مذهبی شهرستان بودند، همراه شد.

باب المراد در خصوص وعده‌هایی که شهردار قول تحقق آنها به هیئت‌های مذهبی را داده است، عنوان کرد: من در آن مراسم نمونه فعالیت شهرداری تهران را مثال زدم که کمک‌های قابل‌توجهی به هیئت‌های مذهبی ارائه می‌کند و در مناسبت‌های مختلف کمک‌هایی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی ادامه داد: درخواست نخستی که از شهردار داشتیم این بود که نمایشگاهی برپا کند که در آن لوازم موردنیاز هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم خود از سیستم صوتی گرفته تا کف گیر و قاشق و بشقاب در آن عرضه شود.

باب المراد تصریح کرد: در این نمایشگاه که نمونه آن از سوی شهرداری تهران نیز برگزار شده است، هیئت‌های مذهبی با ارائه حواله‌هایی، کالای موردنظر خود را با قیمتی بسیار کمتر که مابه‌التفاوت آن را شهرداری و سازمان تبلیغات پرداخت می‌کنند، وسیله مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

وی گفت: درخواست دیگر ما از شهردار این بود که برای حفظ نظم و آراستگی شهر در هر منطقه ۱۰ بیلبورد مختص هیئت‌های مذهبی در نظر بگیرد تا هیئت‌های همان منطقه، با نصب بنر، مراسم خود را اطلاع‌رسانی کنند و مجبور نشوند در هر گوشه‌ای از شهر اقدام به نصب بنر و اطلاعیه کنند. در اصل این کار بیشتر به سود شهرداری است زیرا از بروز َشفتگی بصری در شهر جلوگیری می‌کند.

باب المراد اضافه کرد: همچنین مشاهده می‌کنیم که شهردار به برخی هیئت‌ها کمک مالی می‌کند در حالی که این هیئت‌ها فاقد مجوز هستند و نظارتی بر عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: ما از شهرداری درخواست کردیم که این کمک‌ها از طریق سازمان تبلیغات باشد یعنی ما هیئت‌های مجوز دار را معرفی کنیم تا بتوانیم با این کار نظارت خود را بر عملکرد هیئت‌ها افزایش دهیم زیرا در شرایط فعلی که دشمنان اسلام منتظر یک لغزش کوچک از سوی مکان‌های مذهبی ما برای در بوق و کرنا کردن آن هستند، فعالیت و حمایت از هیئت‌های فاقد مجوز چندان زیبنده نیست.

باب المراد تأکید کرد: متأسفانه با گذشت هشت ماه از این وعده‌های شهردار اهواز به هیئت‌های مذهبی، پیگیری‌های بی‌شماری از سوی این شورا صورت گرفته ولی شهردار از انجام تعهدات خود تا این لحظه خودداری کرده است و ما همچنان منتظر تحرکی از سوی شهرداری اهواز در این زمینه هستیم.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در اهواز انصافا بسیار چشمگیر و قابل قبول بوده است و در این زمینه انتظار می‌رود برخی ارگان‌ها که امکان کمک کردن دارند، در این خصوص همکاری خوبی برای ارتقای فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) داشته باشند.

باب المراد گفت: مردم اهواز عاشق اهل‌بیت(ع) هستند و در مناسبت‌ها و مراسم مختلف به‌خصوص در هنگام استقبال بی‌نظیر و باشکوه از ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) این مسئله را به‌خوبی نشان داده‌اند به همین دلیل کمک کردن به هیئت‌های مذهبی در اصل فراهم کردن بستر ارتقای این فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) در بین مردم است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین