معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان: آموزش خوب باعث کاهش فسادهای اداری می شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان: آموزش خوب باعث کاهش فسادهای اداری می شود
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اگر آموزش ها خوب انجام شود، آن وقت فسادهای اداری هم کاهش پیدا می کند.

فرج اله خبیر ظهر امروز چهارشنبه در همایش جشن دخت آسمانی که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این جشن ها بتواند به شادابی جامعه کمک کند. وجود حضرت معصومه (س) در کشور ایرانی یکی از برکاتی است که به امت اسلامی نازل شده است.

وی افزود: شاید مستندات قوی از زندگانی حضرت معصومه (س) نداشته ولی می دانیم که این بزرگوار در ایام جوانی در منطقه ساوه دچار مشکلاتی شده و در همان مکان یا چند روز بعد در قم به شهادت می رسند. این مسئله نشان می دهد که اهل بیت همواره با مشکلاتی درگیر بوده و زن و مرد هم نمی شناسد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: در آموزش و پرورش تعداد دختران بازمانده از تحصیل بیشتر از پسران است. به ویژه در مناطق عشایری که دختران با محدودیت های اجتماعی بیشتری مواجه هستند.

خبیر بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر حضور دختران در صحنه های اجتماعی به تدریج رو به افزایش است. حتی درصد قبولی دختران در کنکور بالا بوده و در المپیادهای علمی نیز خوش می درخشند.

وی تأکید کرد: اگر دختران خوب آموزش داده شوند، قطعا جامعه متحول شده و در حال حاضر جامعه به چنین تحولی نیاز دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان یادآور شد: یکی از مشکلات موجود قانون گریزی بوده و در تمام رده ها هم وجود دارد. حتی مسئولان هم با این مشکل مواجه بوده و در واقع یک نقص رفتاری بوده که کمتر کسی از آن مستثنی است. به عنوان مثال برخی از مسئولان نکات ایمنی رانندگی را رعایت نمی کنند.

خبیر اضافه کرد: همه ما مشکلات جدی رفتاری داریم ولی بالاخره یک جایی باید این مشکلات حل شود. اگر جامعه مبتنی بر اصول معینی تربیت نشود، آن وقت مردم خوب بار نخواهند آمد.

وی اظهار کرد: اگر آموزش ها خوب انجام شود، آن وقت فسادهای اداری هم کاهش پیدا می کند. متأسفانه نظام آموزشی ما از دوران خردسالی (مهدکودک) تا دانشگاه دچار مشکلات جدی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم در زمینه تربیت قدم های جدی و اساسی برداریم. ممکن است که برخی مواقع مجبور به انجام برخوردهای سلبی شویم، ولی این برخوردها همیشه جواب نمی دهد. بنابراین باید بیشتر به مسئله آموزش توجه کرده و بر آن متمرکز شویم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین