رئیس سازمان مدیریت خوزستان: دستگاه‌های اجرایی از فرایند معرفی به بانک حذف شدند

رئیس سازمان مدیریت خوزستان: دستگاه‌های اجرایی از فرایند معرفی به بانک حذف شدند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی از فرایند معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات در استان خوزستان حذف شده‌اند.

امید حاجتی در جلسه کارگروه اقتصادی استان خوزستان که با محوریت ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تنها مدیران بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات تصمیم گیرنده هستند.

وی افزود: هیچ‌گونه منابعی نه از صندوق توسعه ملی و نه از منابع داخلی نیازی به معرفی از سوی دستگاه اجرایی به بانک نداشته و دستگاه اجرایی حق دخالت در این زمینه را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه سرپیچی با دستگاه متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان در خصوص پیشنهاد‌های ارائه شده از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نیز مدیران برخی از بانک‌ها تصریح کرد: اعضای کارگروه پیشنهاد‌هایی را ارائه کردند که برخی از آنها اجرایی نیست.

حاجتی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان از بانک انتظاری خارج از ضوابط نداریم، افزود: انتظار ما این است که بانک‌ها در اعطای تسهیلات همکاری لازم را به عمل آورند.

وی همچنین ادامه داد: شرایطی در کشور حاکم شد که استان خوزستان نیز از آن بی‌نصیب نماند و فعالان اقتصادی به بانک‌ها بدهکار شدند، اکنون ما به دنبال علت‌یابی نیستیم بلکه در تلاش برای حل مشکلات در شرایط موجود و با امکانات فعلی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان یادآور شد: بانک‌ها موظف به انجام کاری خارج از ضوابط خود نیستند و آنچه می‌خواهیم این است که همکاری لازم برای بهبود اقتصاد استان و نیز کشور صورت گیرد و رفتارهای سلیقه‌ای و سخت‌گیری‌های بی‌مورد کنار گذاشته شود.

حاجتی افزود: توسعه بازارهای مالی کمک بسیار زیادی به حل مشکلات مالی می‌کند و نباید تنها بانک محور باشیم؛ به همین دلیل بورس منطقه‌ای و بورس کالایی را در دستور کار استان قرار داده و در حال فراهم کردن مقدمات آن هستیم اما کمی زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه باید با امکانات موجود به دنبال چاره بود، گفت: به‌منظور بهبود شرایط سرمایه‌گذاری و نیز فعالیت‌های اقتصادی در استان خوزستان، از بانک‌های استان خواستیم که «بسته حمایتی از فعالان اقتصادی» را تا تاریخ ۱۰ شهریورماه ارائه دهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین