عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر از محل فاینانس بین المللی آغاز شد

عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر از محل فاینانس بین المللی آغاز شد

در گام نخست احداث ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان توسط کنسرسیوم ایران و چین، عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر از محل فاینانس بین المللی آغاز شد.
[عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر از محل فاینانس بین المللی آغاز شد]
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیرعامل این شرکت در آیین شروع عملیات ساخت تصفیه خانه بزرگ فاضلاب خرمشهر از محل اعتبار فاینانس بین المللی( EPCF )، اجرای شبکه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ در استان که سال گذشته در ۱۶ شهر آغاز شده و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای جنوبی را از اولویت های اجرایی وزارت نیرو اعلام کرد.
ˈمحمدعلی صنیعی نژادˈ احداث تصفیه خانه فاضلاب در خرمشهر را در جهت تحقق اهداف طرح جامع فاضلاب و تکمیل کننده شبکه فاضلاب این شهر دانست.
وی هدفگذاری بر استفاده از سرمایه های بخش خصوصی را راهکاری برای جبران عقب ماندگی طرح های بخش فاضلاب در شهرهای استان عنوان و تاکید کرد: به سرانجام رساندن یک طرح فاضلاب با استفاده از اعتبارات معمول عمرانی به ۱۲ سال زمان نیاز دارد.
صنیعی نژاد افزود: به منظور بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده در ساخت شبکه های فاضلاب، خطوط انتقال و تاسیسات وابسته تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر با ظرفیت ۵۷ هزار متر مکعب در شبانه روز با مشارکت کنسرسیومی از پیمانکار ایرانی و یک شرکت چینی احداث می شود.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد هزینه این پروژه از منابع ارزی و ۱۵درصد دیگر به صورت ریالی تامین می شود گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۴۸ هزار متر مکعب در روز و با اعتبار ارزی معادل هشت میلیون و یکصد هزار یورو و شش میلیارد ریال اعتبار ریالی در مدت سه سال طراحی و ساخته می شود و توانایی تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر بیش از ۲۱۱ هزار نفر در افق طرح را داراست.
صنیعی نژاد با بیان اینکه ورود فاضلاب شهرهای ساحلی بیشترین آلودگی را برای آب های سطحی به همراه می آورد، اظهار کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه علاوه بر حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه بهمنشیر و اروند و کانال های دفع آبهای سطحی علاوه بر حفظ محیط زیست زمینه استفاده بهینه از پسابهای فاضلاب به عنوان کود برای مصارف کشاورزی نیز فراهم می شود.
طرح جامع فاضلاب شهری خرمشهر مشتمل بر ۲۵۸ کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین