معاون مرکل: به مسکو برای حل مسائل جهانی نیاز داریم/ برای حل بحران سوریه باید ایران، عربستان و ترکیه را دور یک میز جمع کنیم

معاون مرکل: به مسکو برای حل مسائل جهانی نیاز داریم/ برای حل بحران سوریه باید ایران، عربستان و ترکیه را دور یک میز جمع کنیم

معاون صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی گفت همکاری‌ها با ایران و روسیه در راستای پایان یافتن جنگ در سوریه باید مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: معاون مرکل: به مسکو برای حل مسائل جهانی نیاز داریم/ برای حل بحران سوریه باید ایران، عربستان و ترکیه را دور یک میز جمع کنیم

«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور گفت که کشورش در زمینه پذیرش مهاجران محدودیت‌هایی دارد. این مقام آلمانی به لزوم همکاری با ایران و روسیه برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

وی به نشریه آلمانی «اشپیگل» در این مورد گفت: «مهاجران به آلمان می‌آیند چرا که پس از سالها جنگ در سوریه هرگونه امیدی را از دست داده‌اند تا به کشورشان باز گردند و جامعه جهانی هم پول کافی برای  غذا و داروی آنها در اختیارشان نگذاشته است. من به تازگی در یکی از بزرگترین اردوگاه‌ها در اردن بودم. آنجا شرایط بدتر شده است به این دلیل مهاجران به سمت اروپا و آلمان حرکت می‌کنند. این واقعیت مسئله مهاجرت است.»

گابریل ضمن ابراز نگرانی از آینده مهاجران در کشورش گفت که این افراد به وسیله ابزارهای ارتباطی که در اختیار دارند می‌دانند که در اروپا و آلمان چه می‌گذرد و «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور نقش چندانی در زمینه تشویق کردن آنها برای مهاجرت ندارد.

 وزیر اقتصاد آلمان در ادامه گفت:‌« خانم صدراعظم همیشه همان حرفی را زده‌ است که من هم همواره بر آن تاکید داشته‌‌ام. ما نیازمند پاسخی اروپایی و جهانی هستیم. واقعیت این است که نه در آلمان و نه در اروپا پل متحرکی وجود ندارد که مابتوانیم از‌ آن برای انتقال مهاجران استفاده کنیم. هیچ مانع و دیواری برای متوقف کردن مهاجران کافی نیست.»

وی افزود: «به جای اینها باید همه توان خود را به کار گیریم تا جنگ در سوریه تمام شود و بر داعش پیروز شویم.چنین چیزی به این بستگی دارد که کشورهای اطراف یعنی، ترکیه، لبنان و اردن ثبات داشته باشند.که این اقدام به پول و تلاش فراوانی نیاز دارد.هر یورو باید به خوبی سرمایه‌گذاری شود در غیر این صورت نمی‌توان در دراز مدت مسئله مهاجران را حل کرد.»

این مقام آلمانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره مواضع جدید غرب مبنی بر مذاکره با «بسار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفت: « در سوریه و عراق شیاطین زیادی وجود دارند که ما نمی‌توانیم همه آنها را با هم نابود کنیم. درباره سوریه هم شرایط اینطور نیست که ما با وی (اسد) همکاری کنیم. اما تعامل میان روسیه و آمریکا هم قرار نیست به این دلیل که اسد را هم در یافتن راهکار مورد توجه قرار داده‌ایم، به شکست منتهی شود.»

این مقام آلمانی همچنین با ادعای اینکه اسد آینده‌ای ندارد و اینکه ایران، عربستان ترکیه از جنگ داخلی در سوریه حمایت می‌کنند گفت: «ما باید تلاش کنیم که ایران، عربستان سعودی و ترکیه را هم پای میز مذاکره برای حل بحران سوریه بکشانیم. در این صورت جنگ داخلی در سوریه پایان می‌یابد.»

معاون صدراعظمم آلمان گفت: « قطعا ما باید توافق مینسک را اجرا کنیم اما مرحله به مرحله هم باید تحریم‌های روسیه را لغو کنیم. روسیه هم نشان داده است که به ما به چشم دشمنی منزوی کننده و اصلی نگاه نمی‌کند.ما به مسکو نیاز داریم نه فقط به دلیل سوریه، بلکه برای اینکه بسیاری از مسایل جهان را حل کنیم. روسیه هم به ما نیازمند است و نخستین قدم این است که جنگ سرد از جانب ما آغاز نشود.»

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین