اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان

اختصاص 7 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بر اساس لایحه بودجه ۹۳ کل کشور، امکان خرید تضمینی شش و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان فراهم خواهد شد.
محمد اسماعیل نیا درباره اعتبارات اختصاص داده شده برای خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه ۹۳ گفت: با توجه به افزایش بارندگی ها در کشور و نیز افزایش نرخ خرید تضمینی گندم انتظار می رود امسال بیش از ۱۰ میلیون تن خرید داشته باشیم اما دولت در نظر دارد با اختصاص هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هشت میلیون تن گندم خریداری کند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درعین حال گفت:در لایحه بودجه ۹۳ حدود هفت هزار میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شده که امکان خرید ۶،۵ میلیون تن گندم را فراهم می کند که باید اصلاح شود.
**کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی بخش کشاورزی
وی همچنین درباره بودجه بخش کشاورزی در لایحه بودجه ۹۳ گفت: اعتبارات مربوط به تملک دارایی بخش کشاورزی در بودجه سال ۹۲ یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان بوده است که این رقم در بودجه ۹۳ با ۴۰ درصد کاهش به ۷۵۱ میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی ادامه داد:همچنین سهم بخش کشاورزی از یارانه در بودجه سال۱۳۹۲ ، ۹۷۴ میلیارد تومان بود که این میزان در لایحه بودجه پیشنهادی ۹۳ با۲،۷ درصد کاهش به ۹۱۳ میلیارد تومان کاهش یافته که اگر نرخ تورم هم مد نظر قرار گیرد میزان کاهش در این بخش نیز ۴۰ درصد خواهد بود.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: همچنین سهم الشرکه بخش کشاورزی از صندوق حمایت از توسعه در بودجه سال جاری ۳۰۰میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه ۹۳ با ۳۷ درصد کاهش به ۱۸۹ میلیارد تومان رسیده است.
اسماعیل نیا افزود: تلاش می کنیم با توجه به اینکه اولویت های بخش کشاورزی جدی است خلاءها را جبران کنیم .
**فروش ساختمان وزارت جهاد اشتباه بود
وی همچنین با تاکید بر اینکه ساختمان وزارت جهاد کشاورزی باید به این وزارتخانه برگردد، گفت: فروش این ساختمان صد درصد اشتباه بوده و وزیر هم پیگیر این موضوع است ولی این پیگیری ها باید نتیجه بدهد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین