مشاور وزیر کار: استفاده از توان فکری و تجربه «بازنشستگان» یک ضرورت است

مشاور وزیر کار: استفاده از توان فکری و تجربه «بازنشستگان» یک ضرورت است

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استفاده از توان فکری و تجربه «بازنشستگان» را یک ضرورت دانست.

خبرگزاری فارس: استفاده از توان فکری و تجربه «بازنشستگان» یک ضرورت است

رضا شریعت در حاشیه ششمین نشست مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان اظهار کرد: باید از ۳۰ سال تجربه بازنشستگان به نحوی استفاده کنیم که برای آیندگان مفید و موثر باشد و آنها هم از نظر مادی مشکل نداشته باشند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان فنی وحرفه‌ای می‌توان بازنشستگان را در حوزه فنی به کار گرفت، افزود: هر چه قدر بتوانیم مشکلات معیشتی بازنشستگان را مرتفع کنیم، فرزندان دانشجوی آنها می‌توانند با خیال راحت مراحل تحصیلی و دانشگاهی‌شان را بگذرانند و دغدغه مالی تحصیلات نداشته باشند و از سویی به اشتغال فرزندان مان کمک کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در این باره می‌توان با امضای تفاهمنامه‌هایی با سازمان‌ها و موسسات دانشگاهی شرایط اشتغال را برای فرزندان آنها فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی ادامه داد: بازنشستگان با کوله باری از تجربه و دانش، گنجینه‌ای برای پیشرفت و توسعه هستند و استفاده از توان فکری و تجربه آنان یک ضرورت است.

شریعت با تاکید بر استفاده از تجربه و دانش بازنشستگان گفت: بازنشستگان می‌توانند تجربه‌های خدمتی خود را که با سال‌ها مجاهدت و کار و تلاش به دست آمده، برای پویایی دستگاه و توسعه جامعه در اختیار نیروها و کارمندان جوان قرار دهند.

*لزوم توجه به ورزش و معیشت بازنشستگان

وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که افراد بعد از بازنشستگی دچار آن می‌شوند بیماری جسمی و روحی است که باید پیش از بازنشستگی از آن پیشگیری کرد و در این زمینه یکی از راه‌های حل آن توجه به ورزش و معیشت بازنشستگان است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیاری از افراد بازنشسته به خاطر درآمد کم مایل به فعالیت مجدد هستند که با آموزش های مهارتی و پرداخت تسهیلات از محل صندوق های کارآفرینی امید و صندوق بازنشستگی می توان حضور آن ها را در فعالیت های اقتصادی فراهم کرد.

شریعت، ادغام وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه را یک فرصت مناسب دانست و گفت: باید از این ظرفیت بالقوه در استان‌ها استفاده شود.

*لزوم پرهیز از اقدامات جزیره‌ای

وی، تشکیل نشست‌های هماهنگی بین مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را راهی برای پرهیز از اقدامات جزیره‌ای عنوان کرد و گفت: باید با هم افزایی و وحدت رویه و خلاقیت موانع پیش روی خدمت درست به مردم را از بین برد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد رسیدگی به اشتغال دانش آموختگان است.

شریعت گفت: قطعا استفاده از ظرفیت سازمان فنی وحرفه‌ای که یک سازمان مهارتی است می‌تواند به ساماندهی این قشر عزیز کمک کند، همچنین می‌توان با راه اندازی مرکز کاریابی ویژه دانش آموختگان در تخصص‌های مختلف از دانش و توانایی فارغ التحصیلان دارای مهارت استفاده کرد.

وی در ادامه، توجه به وضع رفاهی و معیشتی کارکنان را اصل مهمی در ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع دانست و گفت: همان گونه که تکریم ارباب رجوع مهم و ارزشمند است؛ تکریم همکار هم باید قابل توجه باشد.

شریعت در پایان بیان کرد: باید برای سلامت جسم و روح همکاران فرصت گذاشت و هزینه کرد تا شرایط برای بهتر کار کردن آنها فراهم شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین