مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: مسئولان خوزستانی با تدبیر برای اشتغال چاره‌اندیشی کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: مسئولان خوزستانی با تدبیر برای اشتغال چاره‌اندیشی کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان شایسته توسعه همه جانبه است و مسئولان با توجه به امکانات موجود، با تدبیر باید برای اشتغال چاره‌اندیشی کنند.

خبرگزاری فارس: مسئولان خوزستانی با تدبیر برای اشتغال چاره‌اندیشی کنند

هوشمند صفایی ظهر امروز در ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران حوزه وزارتی تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خوزستان که با حضور مشاور وزیر و مدیر کل ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد:‌ حفظ همدلی و همبستگی بین مدیران این مجموعه لازم است و باید برای جلب اعتماد عمومی همدلی و همزبانی را از مجموعه خود آغاز کنیم.

وی با اظهار رضایت و خرسندی از چگونگی روند کار و برنامه‌های دستگاه‌های تابعه افزود:‌ سال ۹۳ پربار و توام با موفقیت بود و شاخص آن هم نه تنها تحقق برنامه‌های اداره کل در سال گذشته بود بلکه با درایت و همفکری توانستیم ضمن رفع مشکل‌ها، استراتژی اشتغال بدون هزینه را اجرا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: در حوزه روابط کار، شاهد ظهور آرامش در فضای کارگری استان بودیم و صدور آرای سازشی در استان ما به عنوان یک راهبرد مشخص و اثربخش در کل کشور به کار گرفته شد؛ به نحوی که در حال حاضر استان ما به عنوان الگو برای سایر استان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

صفایی، رویکرد حوزه مسئولیت خود را توجه به مسائل رفاهی همکاران دانست و گفت: کوشش کردیم با تعامل و ارتباطات نزدیک با مسئولان استان و مرکز به ویژه مدیران اقتصادی و مالی کشور، کمک‌های مالی خوبی برای رفاه حال همکاران بگیریم.

وی اضافه کرد: مجموعه وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی در خوزستان همانند یک خانواده است، خانواده‌ای که همه به هم تعلق داریم، بنابراین، به خاطر این همبستگی باید از کارهای جزیره‌ای فاصله بگیریم.

*خوزستان دارای قابلیت‌های زیادی برای توسعه است

صفایی، خوزستان را دارای قابلیت‌های زیادی برای توسعه دانست و تاکید کرد: استان شایسته توسعه همه جانبه است، مسئولان باید تدبیر به خرج دهند و با توجه به امکانات موجود برای اشتغال چاره اندیشی کنند و بسترهای لازم را برای حضور صاحب نظران و کارآفرینان فراهم کنند تا با ارائه راهکارهای مناسب از سوی آنان، زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال در استان بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از راهبردهای ما حفظ اشتغال موجود است، در این خصوص ضمن توجه بیشتر به مشکل‌های واحدهای تولیدی، برای تثبیت اشتغال هم گام‌های موثری برداشتیم.

وی افزود: بعد از تثبیت اشتغال نکته مهم چگونگی ایجاد اشتغال جدید است اما به دلیل مشکلات مالی و همکاری نکردن سیستم بانکی، به فکر استفاده کردن از امکانات موجود برای ایجاد اشتغال افتادیم و در این زمینه از چند استراتژی بهره بردیم.

صفایی در توضیح استراتژی‌های به کار برده شده برای افزایش اشتغال بدون صرف هزینه گفت: در مرحله نخست کوشش کردیم منابع کمی را که در اختیار داریم، مدیریت کنیم؛ بنابراین، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را در اختیار کسانی قرار دادیم که به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی بودند و از این طریق شغل ایجاد کردیم.

*قانون ۸۰ برنامه پنج ساله چهارم را اجرایی کردیم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: همچنین کوشش کردیم تا یک سری از راه‌های قانونی برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه پیدا کنیم و از این رو قانون ۸۰ برنامه پنج ساله چهارم را اجرایی کردیم.

وی اضافه کرد: در این قانون آمده است: اگر کارفرمایان نیروی مورد نیاز خود را از طریق کاریابی‌ها بگیرند مشمول معافیت پرداخت سهم کارفرما می‌شوند و ما با فعال کردن این ماده قانونی، بستر لازم برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه را فراهم کردیم و از این طریق آمار اشتغال در استان افزایش پیدا کرد.

صفایی بیان کرد: کاریابی‌ها حدفاصل بین دولت و ملت و مسئول شناسایی فرصت‌های شغلی هستند بر همین اساس از استاندار خوزستان خواستیم به تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی بخشنامه‌ای مبنی بر به کارگیری نیروی انسانی از طریق کاریابی‌ها بفرستد تا کاریابی‌ها جان دوباره‌ای بگیرند که این روش نیز برای ما هزینه‌ای در برنداشت و اشتغال را نیز افزایش داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین عنوان کرد: ما در حال حاضر در استان شرکت‌هایی داریم که به سبب فعالیتی که انجام می‌دهند باید از نیروهای متخصص خارجی استفاده کنند و ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خارجیان پروانه کار صادر می‌کنیم.

وی بیان کرد: بنابراین، از این امتیاز استفاده کردیم و شرکت‌های مربوط موظف شدند به ازای هر پروانه کاری که برای اتباع خارجی صادر می‌شود، سه نیروی بومی به کار بگیرند و این هم راه دیگری برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه بود که با پیشنهاد از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملی شد.

صفائی خاطرنشان کرد: همچنین استاندار خوزستان بخشنامه‌ای با عنوان استفاده از کالا، خدمات و تولیدات استانی را ابلاغ کرد که سبب حمایت از اشتغالزایی در سطح استان شد.

*تشکیل شورای اقتصادی استان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  خوزستان از تشکیل شورای اقتصادی استان خبر داد و گفت: وجود شرکت‌های بزرگ وابسته به سازمان تامین اجتماعی و شستا در استان فرصت مناسب و خوبی برای توسعه و پویایی استان است که باید از آن استفاده شود.

در این نشست، مدیران دستگاه‌های حوزه وزارتی گزارشی از عملکرد یک ساله خود ارائه کردند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین