مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد؛ لزوم ایجاد مرکز آموزش هتل‌داری در آبادان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد؛ لزوم ایجاد مرکز آموزش هتل‌داری در آبادان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان بر لزوم ایجاد مرکز آموزش هتل‌داری در آبادان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم ایجاد مرکز آموزش هتل‌داری در آبادان

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش هتل‌داری در آبادان می‌تواند یکی از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد صنعت گردشگری همگام با سایر صنایع بزرگ در این شهرستان باشد.

وی از تربیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه ملی نام برد و افزود: جوانان با فراگیری آموزش‌های متناسب با صنایع در شهرها و مناطقشان راه اشتغال خود را هموار کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: آموزش‌های بازار محور می‌تواند راهی مناسب برای توسعه صنایع کوچک و بزرگ در خوزستان باشد.

*تشکیل کمیته ویژه سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی

سواعدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نیازسنجی هر سازمان در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر می‌تواند با تشکیل «کمیته ویژه سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی» محقق ‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش‌های بازار محور در کنار اشتغالزایی می‌تواند نقش مهم و موثری در جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع کوچک و بزرگ در شهرهای مختلف این استان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به آموزش‌های متناسب با اشتغال در مناطق آزاد افزود: با توجه به موضوع توسعه صادرات و واردات به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی مناطق آزاد، این مناطق می‌توانند با ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهند.

*دارندگان گواهینامه فنی و حرفه‌ای بهتر جذب بازار کار می‌شوند

سواعدی با بیان اینکه دارندگان گواهینامه مهارتی فنی و حرفه‌ای سریع‌تر و بهتر جذب بازار کار در داخل و خارج از کشور می‌شوند، گفت: دریافت گواهینامه مهارت بین‌المللی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قابل ترجمه و استفاده در کشورهای دیگر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: مدرک فنی و حرفه‌ای به عنوان یک مدرک رسمی و بین‌المللی در کشورهای عضو سازمان جهانی کار برای تسهیل در امر صدور ویزا مورد پذیرش است ضمن آنکه امکان ادامه تحصیل برای دریافت دیپلم رسمی فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش نیز وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ارائه گواهینامه مهارتی برای دریافت پروانه کسب در مشاغل مرتبط یادآور شد: داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای شاغلان صنایع ساختمان، قالی‌بافان و صنایع دستی برای ارائه به سازمان تامین اجتماعی، همچنین بهره گیری از امکان ارتقای شغلی در محل کار و دریافت وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به عنوان دیگر مزیت‌های داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با تاکید بر قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای به‌کارگیری نیروی کار با داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای گفت: قانون دستگاه‌ها، موسسات و صنایع را بر رعایت این ماده قانونی مجاب کرده است.

*ضرورت تقویت ارتباط میان مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشکده فنی

سواعدی با اشاره بر ضرورت تقویت ارتباط میان مراکز فنی و حرفه‌ای با دانشکده فنی افزود: سنخیت بسیاری میان این دو وجود دارد که نیاز به برقراری ارتباط و تعامل بیشتر برای استفاده از ظرفیت و امکانات آموزشی دو طرف است.

وی با اشاره به تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار به عنوان هدف مشترک آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و آموزشکده فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: اگر آموزش منجر به اشتغال نشود گرایش جوانان برای فراگیری مهارت کمتر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد اشتغال و براساس نیاز بازار کار طراحی و تدوین شده و لذا آموزش‌های محصول محور از راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی بر لزوم اجرای آموزش مهارتی بر اساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان تاکید کرد.

*اجرای طرح «آموزش، تولید، بازاریابی و فروش»

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از کارآفرینی به عنوان راهکاری برای کاهش وابستگی به واردات محصولات یاد کرد و گفت: دست یافتن به توسعه پایدار مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر است که آموزش فنی و حرفه‌ای نقش محوری را این زمینه ایفا می‌کند.

سواعدی از طرح «آموزش، تولید، بازاریابی و فروش» به عنوان یکی از رویکردهای آموزش مهارتی فنی وحرفه‌ای نام برد و افزود: در این طرح، مهارت آموز علاوه بر تولید محصولات قابل عرضه در بازار می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال و پایین آمدن نرخ بیکاری شود.

وی از تربیت نیروی کارآفرین و معرفی برای دریافت تسهیلات به عنوان برخی از حمایت‌های اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان از کارآفرینان نام برد و گفت: حرفه‌های بومی توربافی و گرگوربافی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را به صورت ویژه آموزش می‌دهیم و پس از تربیت نیروی مهارتی درصدد توسعه کارآفرینی در این حرفه‌ها هستیم.

سواعدی از خوزستان به عنوان استانی صنعتی با داشتن صنایع فعال در حوزه نفت و پتروشیمی یاد کرد و گفت: ارتقای مهارت شاغلان و تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع از جمله برنامه‌های آموزشی این اداره کل به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در پایان، توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در صنایع با هدف افزایش کار آفرینی، بهره‌وری و بهبود کیفیت تولید و خدمات به منظور کاهش وابستگی به واردات محصولات و خدمات را خواستار شد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین