معاون فرهنگی دادگستری خوزستان: نگاه به زن در جوامع باید اصلاح شود

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان: نگاه به زن در جوامع باید اصلاح شود
معاون فرهنگی دادگستری خوزستان گفت: نگاه به زنان در جوامع مختلف، نگاه درستی نیست و نیاز به اصلاح دارد.

خبرگزاری فارس: نگاه به زن در جوامع باید اصلاح شود

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در همایش منطقه‌ای مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری‌ها، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زنان جامعه ایران تا حدود زیادی توانستند این نگاه را تغییر دهند.

وی ادامه داد: در اسلام زن و مرد با هم اختلافی ندارند و روح هر دو یکی است و متعلق به خداوند است.

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان با بیان اینکه زنان گوهر و رازش های والایی دارند که باید از آنها به بهترین نحو استفاده کنند، گفت: نیروهای توانمندی از میان زنان وارد دستگاه قضایی شده‌اند که باید قدر این بانوان را دانست.

بهبهانی بیان کرد: اطلاعات حقوقی افراد پایین است و همین امر موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود، از سوی دیگر برای برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های مفید، نیاز به آمار است تا بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

وی با ارائه گزارش از عملکرد معاونت فرهنگی دادگستری خوزستان، گفت: آمار طلاق در کشور آزار دهنده است و باید برای کاهش این آمار برنامه ریزی صحیح صورت گیرد.

معاون فرهنگی دادگستری خوزستان اضافه کرد: متاسفانه وضعیت مشاوره در کشور مطلوب نیست و برخی مشاوران به جای ایجاد روحیه سازگاری و تفاهم، زوجین را به سمت جدایی از یکدیگر سوق می‌دهند.

در ادامه این همایش، مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری تهران گفت: خطرناک‌ترین فکر این است که انتظار داشته باشیم در اتاقمان بنشینیم تا زنان آسیب دیده به ما مراجعه کنند.

زاهدی نیاکی تصریح کرد: باید کشف کنیم که چه اتفاقاتی در جامعه در حال وقوع است و افراد در معرض آسیب را قبل از اینکه وارد حوزه آسیب یا جرایم شوند، مورد حمایت قرار داد.

وی ادامه داد: زنان نگه دارنده اساس خانواده هستند و اگر وارد حوزه جرایم شوند، بنیان خانواده از هم پاشیده می‌شود.

این مسئول گفت: زنان نیاز به مراکزی دارند که با احساس امنیت به آنجا مراجعه کنند و دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان باید به جامعه شناسانده شود.

در ادامه این همایش که با حضور مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان‌های تهران، مرکزی، لرستان، بوشهر، خوزستان و بندرعباس برگزار شد، حاضران از ندامتگاه نسوان و کانون اصلاح و تربیت خوزستان بازدید و با مددجویان و مددکارارن دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین