حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور : گعده‌های شبانه آفت شورای چهارم شهر اهواز بود!

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور : گعده‌های شبانه آفت شوراي چهارم شهر اهواز بود!

سخنگوی منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اهواز با اشاره به برخی تلاش‌ها برای تحت فشار قرار دادن اعضای منتخب شورای شهر در مسیر انتخاب شهردار اهواز گفت: آفت دور پنجم شورای اهواز خارج شدن از ریل منطقی انتخاب شهردار است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، از مهمترین برنامه‌ها و وظایف منتخبان مردم بعد از آغاز دور جدید فعالیت کاری شورای شهر انتخاب مدیر شهر یا همان “شهردار” است و ذهن مردم تشنه یافتن اطلاعاتی درباره معیارهای انتخاب شهردار و نتایج بررسی‌های انجام شده توسط منتخبین دور پنجم شورای شهر به ویژه در کلان‌شهر اهواز است.
حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور گفت: روندی که منتخبان در شورای پنجم به دنبال آن هستند شاید با آن روندی که در دوره چهارم رخ داد؛ متفاوت باشد.در دوره چهارم گعده‌های شبانه، نشست‌های غیر رسمی و بعضی از تعاملات پشت پرده تاثیرات زیادی در انتخاب شهردار داشت و این همان آفتی است که ما برای دوره پنجم از آن هراس داریم.
خارج شدن از ریل منطقی انتخاب شهردار اتفاقی است که در دور پیش رخ داد و در دور جدید نیز هیچ ضمانتی برای تکرار نشدن آن وجود ندارد و در صورت بی‌دقتی به سرنوشت دوره چهارم مبتلا می‌شویم. هرچند که در دوره چهارم افراد خوب و شاخصی حضور داشتند اما زمان مشخص کرد که امکان رخ دادن اتفاقات بد نیز وجود دارد.
فرآیندی که در دوره پنجم مشخص شده تعیین شاخص‌ و معیارهایی است که بنا شده طبق این آن‌ها نامزدهای مدیریت شهری در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه‌های مختلف از جمله مختلف توسعه و عمران ، امور فرهنگی ، خدماتی، شهر سازی برنامه‌های خود را ارائه سپس بر اساس شاخص‌های تعیین شده برنامه‌های نامزدها امتیازبندی ‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد : به طور طبیعی در مرحله نخست تعداد افراد زیادی وارد عرصه می شود اما این شیوه ارزیابی ما را به چند شیوه مشخص محدود خواهد کرد. طبق روال منطقی پیش‌ رو ممکن است تعداد زیادی از نامزدهای مدیریت شهری با دیدن ارزیابی‌ها، شاخص‌های اولیه ما را نداشته باشند.
در شاخص‌ها عنوان شده که مدیریت شهر باید به دست کسی سپرده شود که حداقل دارای یکی از شاخص‌های مورد نظر منتخبان که عبارتند از مدیران سطح اول، معاون وزیر، استاندار، معاون استاندار، شهردار کلانشهر باشد.
طبیعتا با توجه به شاخص‌های بیان شده تعداد زیادی از نامزدهای مدیریت شهری از لیست نامزدی برای مدیریت شهر خارج و گزینه‌ها محدود می‌شوند.همچنان در مرحله نخست یعنی محدود کردن گزینه‌ها برای رسیدن به گزینه های نهایی هستیم. همانطور که اطلاع دارید کلانشهر اهواز به دلیل اتفاقاتی که در انتخابات دور پنجم رخ داد نسبت به شهرهای کشور فرآیند انتخاب شهردار را دیرتر آغاز کرد.
با توجه به تمام حواشی ایجاد شده تا کنون توانستیم یک روش منطقی را به دست آوریم و هیچ ضمانتی نیست که اتفاق دور پیش دوباره تکرار نشود اما سعی ما بر این است که هیچ اتفاقی رخ ندهد.
حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور گفت: متاسفانه ما نیز شاهد این بی اخلاقی‌ها هستیم و گزینه‌هایی مطرح می شود که روح ما از آنها خبر ندارد. این کار غیرحرفه‌ای برای مطرح کردن برخی از عزیزان است و بارها نیز تماس گرفته شده و صحت اسامی منتشر شده را جویا شدند در صورتی که صحتی نداشتند چون هنوز ما به مرحله گزینه‌ها نرسیده بودیم. این هفته نخستین هفته‌ای است که ما رسما وارد بررسی گزینه ها شدیم و تمامی اسامی که شنیده شده شایعه‌ای بیش نیست.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین