محمد جعفر فلسفی : در انتخاب شهردار اهواز به توانمندی‌های افراد نگاه می‌کنیم

محمد جعفر فلسفی : در انتخاب شهردار اهواز به توانمندی‌های افراد نگاه می‌کنیم

منتخب شورای پنجم شهر اهواز با بیان این‌که بومی یا غیربومی بودن شهردار انتخابی اهواز بسته به توانمندی‌ها و روحیه جهادی فرد مدنظر خواهد داشت، گفت: رویکرد کلی شورای پنجم در انتخاب شهردار، کارآمدی فردی است که در نهایت به عنوان شهردار انتخاب می‌شود.
محمدجعفر فلسفی اظهار کرد: در بحث بومی و غیربومی بودن شهردار اهواز، یک بعد از قضیه به ویژگی‌ها و برجستگی‌های فرد انتخابی بازمی‌گردد که بتواند چالش‌های اهواز که مهمترین آن اکنون، عدم جذب صحیح سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است را حل کند.
وی ادامه داد: بنابراین اگر چالش‌های شهر با گزینه بومی قابل حل باشد، قطعاً ترجیح ما بر انتخاب گزینه بومی است. یک بعد دیگر این قضیه، به توانمندی‌های تخصصی فرد از نظر برنامه‌ریزی شهری، تسلط به مسائل فنی و عمرانی، داشتن طرح و برنامه برای حوزه خدمات شهری، شناخت نسبت به مقوله فرهنگ و اهتمام به مسائل فرهنگی و … است.
منتخب شورای پنجم شهر اهواز ادامه داد: بنابراین در انتخاب شهردار، به توانمندی‌های افراد نگاه می‌کنیم. در نهایت این شاخص عملکرد و توانمندی فرد است که موجب انتخاب و معرفی او برای این پست خواهد شد. بر اساس این شاخص‌ها است که شورا تصمیم‌گیری خواهد کرد.
مهندس فلسفی در رابطه با برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که یک شهردار غیربومی نمی‌تواند نسبت به شهر دلسوز باشد، بیان کرد: اصلاً این نظرات صحیح نیست. هرچند می‌توان گفت که فرد بومی، شناخت بیشتری نسبت به مردم شهر دارد و از این نظر می‌تواند ارتباط بهتری برقرار کند.
وی افزود: اما آیا برای فردی که قبلاً سابقه کاری در سمت شهرداری یا کلان‌شهر را داشته و از نظر کاری، زمان نمی‌شناسد، تفاوتی دارد که در چه شهری کار کند؟ بحث دلسوزی به روحیه جهادی فرد بازمی‌گردد که بسیار حائز اهمیت است.
منتخب شورای پنجم شهر اهواز اظهار کرد: شورا در بحث انتخاب شهردار، بسته عمل نمی‌کند. آنچه که احساس می‌شود آن است که رویکرد کلی شورا در انتخاب شهردار، بحث کارآمدی و رسیدن به گزینه‌ای است که توانمندی بالاتری نسبت به سایر گزینه‌های مطرح شده داشته باشد.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین