حضور توتال در ایران به معنی تداوم پیشرفت مذاکرات هسته ای است

حضور توتال در ایران به معنی تداوم پیشرفت مذاکرات هسته ای است

پایگاه خبری پرواکتیو اینوسترز انگلیس نوشت: حضور توتال شرکت بزرگ نفتی فرانسه، در ایران به معنی تداوم پیشرفت مذاکرات هسته ای است.
چشم انداز رفع تحریم های نفتی ایران به طور فزاینده امکان پذیر می شود و این امر می تواند به گشوده شدن صنعت نفت این کشور به روی سرمایه گذاران خارجی و افزایش سریع عرضه نفت در بازار جهانی منجر شود.
شرکت بزرگ نفتی فرانسه توتال، از مهمترین شرکتهایی است که امروز در راس هیات نمایندگان کسب و کارهای بزرگ این کشور در تهران حضور دارد و براساس گزارش های دریافتی، نشست هایی با شرکت نفت ایران خواهد داشت.
فرانسه یکی از قوی ترین مخالفان ایران در میان شش قدرت جهانی بود که مذاکرات مربوط به توافق موقت را برای محدود ساختن برنامه هسته ای ایران درقبال رفع برخی تحریم ها در زمینه فروش نفت و گشودن اقتصاد این کشور به روی سرمایه گذاری خارجی انجام دادند.
اینکه شرکت های فرانسوی در تلاش هستند نخستین شرکت هایی باشند که به سوی ایران حرکت می کنند، در حقیقت در راستای حمایت از فرایند دیپلماتیک اخیر است.
هیات فرانسوی در طول این هفته مذاکرات دیپلماتیک را دنبال می کند، مذاکراتی که این بار میان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جای کری همتای آمریکایی وی صورت گرفته است.
ظریف گفته است، پس از ۱۰ سال مذاکره، این فاجعه خواهد بود که اگر قرارداد موقت به قرارداد دایم منتهی نشود.
ماه گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت ایران با گفتن اینکه این کشور خاورمیانه ای مدل جذابی برای سرمایه گذاری شرکت های نفتی بین المللی طراحی کرده است، هویجی جلوی شرکت های نفتی آویزان کرد.
جای دیگر در بازار نفت، وزیر نفت عراق اعلام کرد: صادرات نفت این کشور به ۲٫۲میلیون بشکه در روز کاهش یافته اما ماه آینده تولید آن افزایش پیدا خواهد کرد.
آمار ضعیف اقتصادی چین، اعتماد به رشد اقتصادی جهان را خدشه دار کرده به طوری که در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ ، تردیدها و اما و اگرهایی فضا را فرا گرفته است.
قیمت نفت برنت در قراردادهای آتی به کمترین سطح دو هفته ای خود رسیده و به ۱۰۶ دلار در هر بشکه سقوط کرده است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدئیت نیز در قراردادهای آتی دیروز ۹۷ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه بود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین